تاریخ شیعیان در افغانستان فقط خدمت و بخشش است / علما و علما باید صدای مظلومیت ما را به گوش جهانیان برسانند

زمان: 15:44
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777514

حجالاسلام حسینی ساعدی ، عالم افغان گفت: شیعیان افغانستان در سال های اخیر همواره مورد هجمه وحشیانه دشمنان اسلام به طرق مختلف قرار گرفته اند و علیه هیچ دولتی در تاریخ افغانستان قیام نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته صاحب خبر ؛ حجت الاسلام سید عبدالهادی حسینی سعیدی ظهر امروز در حوزه علمیه صدر اصفهان در جریان تجمع اعتراضی علما و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در پی حملات تروریستی در افغانستان اظهار داشت: شیعیان افغانستان همیشه مورد حمله وحشیانه قرار گرفته اند ، در صورت حمله دشمن باید به یاد داشته باشید که انفجارهای مسجد شیعیان در کندز ، و همچنین مسجد شیعیان در قندهار و قبل از آن دبستان دخترانه ، با خونریزی و خونریزی تخریب شد. آیا می گوییم شیعه خطرناک است؟

این محقق افغان خطاب به داعش افزود: “آیا شیعیان جز خدمت و بخشش کاری انجام ندادند؟ خزرهای نجیب در افغانستان یک چهارم جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند و علیه هیچ دولتی در تاریخ افغانستان قیام نکرده اند؟” شورای بلخ به چه زبانی است؟ علما ، شورای علمای هرات؟ “اجازه دهید به شما بگویم که ما با شما در حال تعامل هستیم ، مردم شیعه افغانستان مورد اعتمادترین و قابل اطمینان ترین افراد از همه اقوام افغانستان هستند.

وی گفت: “اگر به تاریخ افغانستان نگاه کنید ، خواهید دید که چند بار پادشاهان به جای پشتون ها به شیعیان افغانستان اعتماد می کردند ، آشپزخانه های سلطنتی متعلق به شیعیان خزر بود ، این شیعیان خزر بودند که به عنوان سرباز خدمت می کردند. “آنها خدمات خود را در خانه های مقامات سپری کردند زیرا قابل اعتماد بودند. شیعیان افغانستان برای موارد ضروری در افغانستان آستین بالا زده بودند. یک فعالیت خطرناک است.

حسینی ساعدی اعلام می کند: شیعیان افغان در اولین قدم های خود یک مسجد ، بزرگترین مدرسه دینی جهان اسلام ، نه تنها در خاورمیانه با 36000 متر و امکانات مدرن در کابل ، ساختن شهر علمی آیت الله العظمی محسنی قندهاری در این مدرسه ساختند ، مدارس ابتدایی و دبیرستان ، دبیرستان های خودگردان ، ما ایجاد کردیم ، منتظر دولت نبودیم ، آیا این خطرناک است؟

وی به خدمات شیعیان افغانستان در افغانستان اشاره کرد و اعلام کرد: تأسیس دانشگاه های خودگردان در شهرهای شیعه نشین ، احداث کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ، تأسیس تلویزیون و چاپخانه های خصوصی ، ایجاد ورزشگاه ها و دگرگونی مناطق روستایی کشاورزی و باغداری از سنتی تا جنبه صنعتی ، افزایش کشت گلخانه ای ، آیا این موارد خطرناک هستند؟ ما هرگز با دولت ها در جنگ نبوده ایم و اگر جنگی رخ داده باشد ، در خانه های خود با متجاوز جنگیده ایم.

افغان یادآور شد: “امروز دشمن آمد تا در مقدس ترین مکان ها و مساجد با ما بجنگد. امروز علما و برادران دینی ، به ویژه شیعیان افغانستان ، سخت ترین دوران را می گذرانند. آنها آن را به رسمیت نشناختند ، فقر گسترده است ، تقلید بزرگ مقامات امروز صدای گریه مردم گرسنه افغانستان را نخواهند شنید ، چه زمانی آنها می رسند؟ مقامات باید اجازه دهند تا شیعیان ثروتمند افغانستانی خارج از کشور تا عادی شدن مردم افغانستان کمک کنند.

وی افزود: ما انتظار داریم کمیته امداد ، جمعیت هلال احمر ، موسسات خیریه جمهوری اسلامی ایران کمپینی را برای کمک به مردم مظلوم افغانستان بویژه شیعیان افغانستان راه اندازی کنند و در صورت مجامع بین المللی امروز با آنها تماس بگیرند. و اگر مسلمانان به فریاد افغانستان و مردم آن گوش ندهند ، یک فاجعه انسانی بزرگ رخ خواهد داد.

حسینی ساعدی ادامه داد: انتظارات ما از دانشمندان ، علما ، مدرسین ، نویسندگان و هنرمندان این است که صدای مظلومیت خود را بر جهان بلند کنیم و از مردم سراسر جهان بخواهیم فریاد ما ، کل جهان اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی را بشنوند. شما همیشه در امتحان برنده بوده اید امیدواریم با پشتوانه و پشتیبانی این مرحله را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید