آوازه وفاداری علمدار کربلا گوش کوفی صفتان/عباس برادری که الگوی جهانیان شد را کر کرد.


ساعت: 10:12
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888365

اکرم میر معصومی گفت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) بهترین نمونه ایثار و شهادت در حادثه کربلاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم میر معصومی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک ضمن تسلیت تاسوعای حسینی گفت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) بهترین نمونه ایثار و شهادت در حادثه کربلاست.

وی ادامه داد: علمدار کربلا با پیروی از امام و حافظ زمان، بالاترین افتخار سرباز رشید اسلام را در حرم مطهر امان الهی کسب کرد.

میر معصومی افزود: معرفت حضرت عباس (ع) مثال زدنی بود و به عنوان الگوی بی نظیر در تاریخ بشریت مطرح شد.

این کارشناس تصریح کرد: علم، بینش و نیت انسان است که کار خیر را از یکدیگر متمایز می کند و ارزش عمل را متفاوت می کند.

وی با بیان اینکه حضرت عباس (علیه السلام) باب الخاویج بوده است، گفت: همه مردم به باب الخاویج رسیده اند، همان گونه که ایشان عالم کربلا هستند، کافی است با خضوع به او نزدیک شوید و حاجت خود را بخواهید.

میر معصومی ادامه داد: عالم کربلا در مکتب امام علی (ع) تربیت شد که دروس ادب و بندگی را به همین صورت فرا گرفت و عاقبت به خیر شد.

این کارشناس تاکید کرد: وفاداری عالم کربلا در تاریخ اسلام نمونه است و برادری خالصانه تر و فراگیرتر از حضرت عباس (ع) در تمام دنیا یافت نمی شود زیرا ایشان همه ارزش های انسانی را در یک جا دارند. .

وی با بیان اینکه رشادت های حضرت عباس (ع) در میدان نبرد نیز مثال زدنی بود، گفت: عالم کربلا تا آخرین لحظه جنگید تا آب را به دستان ملتهب امام حسین (ع) برساند اما یزید ملعون امیدش را ناامید کرد. .

میر معصومی افزود: وفاداری عالم کربلا یزید و یزیدیان را شگفت زده کرد، اما مقاومت و رشادت های عالم کربلا در تاریخ ثبت شد و مسلمانان، مسیحیان و سایر ادیان به دستان بریده حضرت عباس (علیه السلام) متوسل شدند. ارضای نیازهای آنان در تاریخ در کنار دین و دنیا بوده و خواهد ماند.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: وفاداری و رشادت علمدار کربلا الگوی بی نظیری برای نسل جوان است که برای سعادت دنیا و آخرت باید به ریسمان حکومت داری چنگ بزنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید