شهدا دانش آموز کلاس وفاداری حضرت عباس (ع) بودند / کربلای خونین برای هر پست مسئولیتی در کشور ریخته شد

ساعت: 21:26
تاریخ انتشار: 1400/08/27
کد خبر: 1785417

سردار حسین معروفی گفت: هر که می خواهد در مکتب عاشورا باشد باید در کلاس درس عباس(ع) بنشیند و علم و ادب و امانت بیاموزد و سپس حسین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان در ششمین یادواره شهدای بلوار قدس و شهر شهید گاندی و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم کرمان اظهار داشت: اجلاسیه شهدا تمام نشده است؛ دیدار شهدا تمام نشده است. مجلس فتح نظام اسلامی است.

وی افزود: شهدای ما متعلق به یک خانواده و شهر نیستند، بلکه متعلق به همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان هستند.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه شهدا مدیون هیچکس نیستند، با بیان اینکه دوری از قافله را مدیون خودمان هستیم، تصریح کرد: شهدا محور واقعی وحدت جامعه ما هستند؛ شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع حرم هستند. شهید زنده نمی ماند و شهادت زنده نمی ماند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: هرکس می خواهد در مکتب عاشورا باشد در کلاس درس عباس(ع) بنشیند و علم و ادب و وفا بیاموزد و بعد حسینی شود.

وی با بیان اینکه در حماسه عاشورا خیمه به گونه ای بود که هرکس می خواست به امام حسین (ع) برسد باید از خیمه حضرت عباس (ع) عبور می کرد، تصریح کرد: امروز در حماسه بزرگ اربعین که بالین است. از ظهور امام همه عاشقانی که به زیارت حضرت علی (ع) و فرزندانش می روند ابتدا در محضر حضرت علی (ع) عبادت می کنند و بعد از رسیدن به کربلا ابتدا گلدسته های حرم حضرت عباس را می بینند. ع) و بعد من حسین (ع) این سوره ای است که شهدای ما در آن عمل کردند.

حسین معروفی گفت: در دفاع مقدس آزمون آزمون توده های مردمی بود که سرافراز و سفید شدند و دستاوردی درخشان داشتند; ملت انقلابی ما در سالهای بعد از انقلاب کاری کردند که در زمان امام معصوم انجام نشد.

وی افزود: این افراد در طول 8 سال سربلندی در مقابل دیدگان همه به ندای امام خود لبیک گفتند و در مقابل دشمن صف آرایی کردند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به شرایط کنونی جامعه اسلامی تصریح کرد: امروز آزمونی برای نخبگان است. در این جنگ نرم نابرابر و عملیات روانی، مسئولیت نخبگان در مقابل دشمن حیاتی است.»

معروفی ادامه داد: در هشت ماه قیام نابرابر سال 1367، توده های مردم ایران دیات نهم را دوباره خلق کردند که توده ها در مقابل نخبگان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان ما با انقلاب اسلامی و ارزش های الهی و انسانی ما با عملیات روانی مقابله کرده اند؛ دشمن به دنبال تغییر اصل نظام و محتوای نظام اسلامی است تا جامعه بتواند با فطرت و فطرت مقابله کند. روش امام; این دشمن قابل اعتماد و قابل پیش بینی نیست، اینجا نخبگان باید هوشیار باشند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: دشمن به مثلث مقاومت، جهاد و شهادت ملت هجوم می آورد. ملتی که مقاومت، جهاد و شهادت خود را بر عهده بگیرد، این ملت خود فتح است و نیازی به اشغال سرزمین ندارد، پس دشمن به دنبال تسخیر اراده و قلب ملت ایران است.

معروفی با بیان برخی از ویژگی های شهدا گفت: ایمان عملی به ذات اقدس الهی، توکل و دوری از گناه باعث خروج در جبهه معراج شد و این هنر دین و امام و امام بود. انقلاب؛ یعنی رزمندگان خداترسی بودند که از دشمن نمی ترسیدند.

وی با اشاره به یکی دیگر از ویژگی های شهدا، گفت: ویژگی دیگر بصیرت یعنی امام گرایی و دشمن شناسی بود، هر که این ویژگی ها را داشته باشد در سرزمین دشمن قرار نمی گیرد و در سرکشی نمی ماند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: صبر، ایمان به روستا و اخلاص در واقع از شاخصه های شهداست; در لشکر ثارولا جان دادن برای خدا بود، بعد از ماجرای عاشورا این سوال فقط در دفاع مقدس ما تکرار شد.

سردار معروف در پایان خاطرنشان کرد: هر مسئولی در هر مقامی باید بداند برای هر مقامی خون کربلا ریخته شده است پس باید به مردم خدمت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید