شیرخوارگان حسینی، نسلی که زمینه ساز ظهور/وفاداری کوچکترین شهید کربلا شد.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888063

شیرخوارگان حسینی نسلی هستند که زمینه ساز ظهور شدند و نوزادان در همایش امروز با کوچکترین شهید کربلا بیعت کردند تا همیشه به عنوان سربازان حضرت علی اصغر (ع) این راه را طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سفیرافلاک ، قرن ها از واقعه کربلا و عاشورا می گذرد اما صدای بی تابی و گریه فرزند شش ماهه امام حسین (ع) همچنان شنیده می شود. کودکی که بی قرار و تشنه است، جرعه ای آب بود، برای زنده ماندن در بیابان داغ و سوزان.

محرمی که نزدیک است، همان روزها و صحنه ها و مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) را تداعی می کند و زائران در این ایام عزاداری می کنند و در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران بزرگوارش عزاداری می کنند، اما یکی از دردناک ترین صحنه های واقعه عاشورا زمانی بود که امام حسین (ع) برای رفع تشنگی نوزاد شش ماهه ای را در دست گرفت تا جرعه ای آب بنوشد، اما دشمن پلید تیری به گلوی باریک حضرت زد. علی اصغر(ع) هدف گرفت و تاریخ هرگز این صحنه را فراموش نخواهد کرد.


2d91b9d1 9a43 4139 86d9 be2d4c1e9fe1 خبر خاکستری


تشنگی کودک شش ماهه در دشت کربلا که نامش برده می شود، ناخودآگاه مادرانی که بچه دار می شوند، یادی از حضرت علی اصغر(ع) و مادرش حضرت رباب می کنند که چگونه در مظلومیت و مصیبت به شهادت رسیدند. شهادتش غنچه های کربلا پر از رباب است.

چند سالی است که همایش شیرخوارگان حسینی در دهه اول محرم با حضور پرشور مادران و نوزادان برگزار می شود، مادرانی که لباس سفید و سبز به تن نوزادان خود می پوشانند و روبان هایی بر پیشانی خود می بندند و فرزندان خود را به این قیام گرویده اند. سربازان ظهور باید حسینی وار تربیت شوند و در آن راه گام بردارند.


d9d04689 c02a 471b 8171 389c1bf43ac5 خبر خاکستری


حضرت علی اصغر(ع) با اینکه کوچکترین شهید دشت کربلا بود، با آن دستان کوچک باب خواجی گره های بزرگی باز کرد که هیچکس را ناامید نکرد.


شکایت از مادر حضرت علی اصغر (ع)

یکی از این بانوان که نوزاد سه ماهه ای را در آغوش دارد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: امروز به همراه فرزندم در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور دارم تا در کنار مادر حضرت علی اصغر(ع) عزاداری کنم. (ع)، طفلی که به عنوان کوچکترین شهید کربلا به شهادت رسید، در روز عاشورا به شهادت رسید و امروز تمام شیرخوارانی که در این مراسم شرکت می کنند، سربازان حضرت علی اصغر (ع) هستند.


7bb5329b f526 4269 a463 acbef8b944cf خبر خاکستری


وی افزود: در این مراسم بسیاری از مادران تسکین یافتند. یکی آمد تا بچه دار شود و دیگری بعد از احساس نیاز فرزند بیمارش را آورد تا شفا پیدا کند. این شهادت امام حسین (ع) است و بهترین زمان برای آن است، بیایید فرزندانمان را بزرگ کنیم و عاقبت بخیر کنیم.

لازم به ذکر است مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در 16 نقطه استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید