عدالت در زندگی زمینه ساز ظهور است / مقاومت رمز پیروزی اسلام است


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816448

آیت الله مصطفی علما گفت: همه باید اهل سیاست باشیم و دنیا را بشناسیم و از عدالت دفاع کنیم چرا که همه این موارد زمینه ظهور را فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت نیمه شعبان و تبریک این روز به همه عالم، فرمودند: تنها عمل کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: انتظار باید معنادار و معنادار باشد. بهترین وظیفه ای که در زمان غیبت به ما داده شده است، فراهم کردن وسیله ای برای انتظار است.»

وی خاطرنشان کرد: ادارات، ارگان ها و دستگاه های مختلف باید به گونه ای با ارباب رجوع برخورد کنند و برای اجرای پرونده ها به گونه ای برنامه ریزی کنند که امام زمان (عج) او را بپذیرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: متأسفانه امروز سبک زندگی ما از پوشش گرفته تا رفتار و گفتار و حتی نحوه ساخت خانه ها به سبکی متفاوت و نه بر اساس سبک اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب 24 مورد از رفتارهای اجتماعی و اسلامی را شناسایی کردند که باید به آنها رسیدگی شود.

خطیب جمعه کرمانشاه بر تعالی عدالت در همه عرصه های زندگی تاکید کرد و آن را مهم دانست و گفت: جنبه و آگاهانه دارد.

او همچنین شناخت دشمن را هنری می دانست که امروز همه مردم باید به آن مجهز شوند.

آیت الله علما گفت: روشنگری و آگاهی یکی از مواردی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند و در مورد آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند که ایشان مردی زیرک و آگاه هستند.

وی گفت: همه باید سیاست مدار باشیم و دنیا را بشناسیم و از عدالت دفاع کنیم چرا که همه این موارد زمینه ساز است.

خطیب جمعه هلاتر کرمانشاه نشان داد: از آنجایی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر مقاومت و ایستادگی تاکید داشتند، امروز شاهدیم که بر اساس این ویژگی ها، دشمنان به ایران تکیه کرده و از قدرت ایران هراس دارند.

وی به شعار نه شرقی و نه غربی امام راحل اشاره کرد و گفت: همانطور که راحیل قاطعانه گفته ام آمریکا را زیر پا می گذاریم، تا 40 سال دیگر این را تکرار می کنیم و این ابتکار اسلام است، زیرا من هر چه او گفت همین است. حمایت از اسلام

آیت الله علما در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اسلام نیاز به تبیین دارد و در این بین همه ادیان باید با هم همکاری کنند.

وی افزود: قبل و بعد از انقلاب نیاز به تبیین است و در این راستا همه دستگاه ها باید به تبیین جهاد توجه کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین از تلاش پلیس برای دستگیری هر چه سریعتر قاتلان سرهنگ نظری تقدیر کرد و گفت: از نیروهای مسلح که امنیت کشور را تامین کرده اند تشکر می کنیم.

آیت الله علما به بیست و نهم اسفند و ملی شدن صنعت نفت نیز اشاره می کند و می گوید: انگلیس صنعت نفت ایران را متعلق به خود می داند و عهدنامه ای 100 ساله منعقد کرده است، اما در سال 1329 با تلاش آیت الله کاشانی و دکتر دکتر. مصدق، صنعت نفت به نفع مردم ملی شد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسرار دارند که خواص راه منحرف نشوند و مراقب باشید منحرف نشوید.

آیت الله علما همچنین درگذشت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و گفت: ایشان مردی پاک و نجیب بودند که در قم و گرگان از او تمجید کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که در مقابل ظلم و تحریم قانع نباشیم و این درسی است که از امام راحل آموختیم.

امام جمعه کرمانشاه به جنایات عربستان سعودی و گردن زدن شیعیان بی گناه اشاره کرد و گفت: عربستان در یک روز 80 شیعه را گردن می زند و مورد محکومیت همه مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان است.

وی گفت: مدافعان حقوق بشر در این میان نفس نمی کشند و فقط نظاره گر هستند و البته موارد یمن و جنایات دیگر را نمی بینند، اما باید در برابر این جنایات مقاومت کرد و پاسخ داد.

وی مقاومت را رمز پیروزی اسلام دانست و گفت: با وجود اینکه رنج های زیادی کشیده ایم اما امروز قدرت بزرگی در خاورمیانه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید