رشد جمعیت نیازمند فرهنگ عمومی است/ سومین از هورداد رمز پیروزی اسلام است


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840153

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی متیو گفت: مجلس قوانین زایمان را تصویب کرده و رئیس جمهور نیز بر استفاده از آن توسط قوه مجریه تاکید کرده است، اما باید فرهنگ جدی فرهنگ عمومی ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ببه نقل از مرآت; حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه 30 اردیبهشت گفت: این برای آینده کشور است و باید برای رسیدگی جدی به این موضوع تلاش شود.

حاطب جمعه سمنان در این هفته افزود: در فروردین ماه امسال 569 ولادت در استان سمنان به ثبت رسیده است که در یک هزار و 400 مورد حدود 622 کودک متولد شده و این آمار افت 8.5 درصدی موالید را نشان می دهد.

حجت‌الاسلام مطیعی با بیان اینکه تربیت نسل یکی از ضروری‌ترین وظایف مسئولان است، گفت: مجلس قوانین زایمان را تصویب کرده و رئیس‌جمهور نیز بر استفاده از آن توسط قوه مجریه تاکید کرده است، اما باید فرهنگ عمومی جدی ایجاد شود.

وی با بیان مثال هایی در این زمینه افزود: متاسفانه برخی از پزشکان و ماماها به جای تشویق زنان در هنگام زایمان، رفتار بسیار زشتی با زنان از خود نشان می دهند که این گونه موارد نیاز به اصلاح دارد.

خطیب نماز جمعه سمنان در ادامه سخنان خود درباره آمار کاهش جمعیت ایران و مقایسه آن با کشورهای دیگر بیان کرد: میزان کاهش جمعیت طی 30 سال گذشته در جهان 33 درصد و در ایران 70 درصد است که نشان دهنده پیری سریع جمعیت است. در کشور ما هستیم

حجت الاسلام مطیعی موضوع تربیت نسل را جایگاه مهمی در همه ابعاد امنیتی و اقتصادی کشور دانست و گفت: متاسفانه هزینه های سالمندی کشور بسیار زیاد است و نیروی کار ضعیف کشور را در برابر تهدیدات نظامی آسیب پذیر می کند. از.

امام جمعه سمنان افزود: دشمنان با دروغگویی و ایجاد یأس و ناکارآمدی به دنبال ضربه زدن به ساختار و ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند. مسئولان و شهروندان باید هوشیار باشند تا توطئه بدخواهان را خنثی کنند.»
وی با تاکید بر جهاد تبیین گفت: توجه ویژه به اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین است که کلید مبارزه با دشمن است.
وی با اشاره به تبلیغات دشمنان یادآور شد: مسئولان با اهتمام ویژه در انجام وظایف خود نقش مهمی در ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف شوم خود دارند.

حجت‌الاسلام متیو با اشاره به احیای اقتصادی دولت و حذف ارز منتخب فساد گفت: این تصمیم دولت می‌تواند به حل مشکلات معیشتی مردم کمک کند، اما باید از تورم غیرمنطقی جلوگیری کرد و بازار را رصد و تخریب‌کنندگان را کنترل کرد. جدی پیگیری کنید

وی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد اذعان داشت: همانطور که امام راحل فرمودند این روز را باید یک پیروزی بزرگ نامید و این روز افتخاری جاودانه برای اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانیت افزود: شهدا طلایه داران معنویت و اخلاق هستند و ملت و جوانان ایران مدیون جان باختگان شهدا هستند.

وی افزود: یادواره 113 روحانی شهید هفته آینده در شاهرود برگزار می شود و انتظار می رود مردم با حضور پرشور در این مراسم حضور یابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید