شباهت پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) / هدایت جامعه از ظلمت به روشنایی پس از ظهور


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812737

حجت الاسلام هزائی گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را با بعثت مقایسه کنیم، قیاس بسیار درستی است، زیرا کشور ما بعد از انقلاب بیدار شد و نوعی جامعه را بیدار کرد و این دقیقاً مانند زمان بعثت است. پیامبر اکرم (ص) اسلام: «جامعه آن زمان از جهل و رؤیای غفلت از نور و بیداری بیرون آمده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مصیب خزایی امام جمعه اسدیه در گفتگو با شرق، وی در خصوص عید قربان گفت: بعثت پیامبر گرامی اسلام زمانی رخ داد که جهل و ظلمت در جامعه رخنه کرد و اخلاق اسلامی در جامعه مرده بود.

وی افزود: در این شرایط احترام رعایت نشد و عدالت وجود نداشت. مشروب خواری و قمار و تکبر و بی عدالتی و فسق فراوان بود.

امام جمعه اسدی گفت: در عصر جاهلیت بحث پرجنب و جوش در مورد دفن دختران و مقام، بی حقوقی و مهریه زنان بحث دیگری بود.

حجت الاسلام هزائی تصریح کرد: خداوند با بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مردم را از ظلمت ها به سوی نور هدایت کرد و جامعه را به فضایل اخلاق و عدالت دعوت کرد.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) پس از بعثت به جامعه و مردم آموخت که علم، خیر و رحمت داشته باشند و خداوند متعال را عبادت کنند.

امام جمعه اسدیه گفت: بحث معنویت و عبادت بعد از بعثت تشویق شد و اقامه نماز جماعت و جمعه موجب وحدت و رحمت شد.

حجت الاسلام هزائی گفت: قیامت برای ایجاد انگیزه در مردم و جامعه و هدایت آنها از ظلمت، جهل و خواب به سوی روشنایی اتفاق افتاد.

وی افزود: ماموریت این بود که شاهد مهربانی، رحمت و احترام برای همه افراد جامعه و همچنین برای زنان برای رسیدن به حقوق خود و برای همه به جایگاه واقعی خود باشند.

امام جمعه اسدی گفت: خداوند با قیامت جامعه را به ایثار و رشد عقل کشانده است و قیامت به عنوان ندای بیداری باعث گسترش عدالت در جامعه شده است.

حجت الاسلام خراعی گفت: 1400 سال از بعثت می گذرد و امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی زنگ رحمت و حسرت را در جامعه زده است.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین حفظ می شد، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مرگ جامعه رسوخ کرده بود اما با پیروزی انقلاب مردم و جامعه بیدار شده اند. “

امام جمعه اسدی افزود: برپایی نمازهای دسته جمعی، نماز در منزل، نماز، اعتکاف و سایر شعائر دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه رونق گرفت.

حجت الاسلام هزائی با بیان اینکه از انقلاب اسلامی جامعه به سمت عدالت اجتماعی حرکت کرده است، می گوید: جامعه و کشور از ظلمت به سوی روشنایی و از کده به سوی خدا هدایت شده است.

وی گفت: زنگ خطری که امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی نواختند، بصیرت مردم را به ارمغان آورد و این بار 43 سال است که حفظ شده و روز به روز در حال گسترش است.

امام اسد روز جمعه گفت: اکنون تشعشعات انقلاب اسلامی ما در جهان پخش شده است.

حجت الاسلام هزائی گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را با بعثت مقایسه کنیم، قیاس بسیار درستی است، زیرا کشور ما بعد از انقلاب بیدار شد و نوعی جامعه را بیدار کرد و این دقیقاً مانند زمان بعثت است. پیامبر اکرم (ص) اسلام: «جامعه آن زمان از جهل و رؤیای غفلت از نور و بیداری بیرون آمده بود.

وی افزود: یکی از متفکران عرب جمله ای دارد با این مضمون که «انقلابی که در جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوسته نمی شد مگر اینکه امام خمینی (ره) و امام راحل می گفتند: «و او محمد جدید است». ; یعنی امام خمینی (ره) پیامبر دیگری است.

امام جمعه اسد گفت: ترس دشمنان از پیشرفت ایران به این دلیل است که یک محمد جدید جامعه را در دست گرفته است. خدای ناکرده این راه ادامه پیدا می کند چون به هدفمان که حق، آسایش، آرامش و … است می رسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید