برکاتی که بعثت برای جهانیان داشت، پیروزی انقلاب اسلامی را هم دارد


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812741

حجت الاسلام هزائی با بیان اینکه شباهت های زیادی بین انقلاب اسلامی و بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) وجود دارد، گفت: همان برکاتی که بعثت برای دنیا داشت، پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه بوده و هست. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی هزائی امام جمعه نبندان در گفتگو با شرق، وی در خصوص عید سعید فطر گفت: بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین حادثه برای بشریت است و سایر حوادث خوب، بزرگ و مهمی که رخ داده تحت تأثیر بعثت بوده است.

وی افزود: برای پی بردن به عظمت قیامت باید به دوران قبل از قیامت نگاه کرد که جهان قبل از قیامت چگونه بوده است.

امام جمعه نبندان گفت: مردم قبل از قیامت در جهل و ظلمت و توهم بودند. زنده دفن دختران قبل از قیامت از مصادیق هذیان آشکار است.

حجت الاسلام هزائی گفت: بعد از بعثت نور و معنویتی در جهان تابید که نور معنویت و اخلاق پیامبر بود زیرا خود پیامبر اعظم اخلاق مدار بود.

وی اعلام می کند: پیامبر جامعه ای متشکل از افراد بدوی و افرادی ایجاد کرد که از آداب و رسوم اجتماعی پیروی نمی کنند که احکام خداوند در آن جاری است.

امام جمعه نبندان با بیان اینکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) الگوی همه جهانیان است، افزود: اخلاق جامعه اسلامی، تفکر و اخلاق پیامبر ما در جهان گسترش یافته و ادامه دارد. “

حجت‌الاسلام هزائی گفت: پیامبر جامعه‌ای انقلابی ساخت و انقلاب اسلامی ایران مانند بعثت است.

وی ادامه داد: وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشابه دوران قبل از بعثت بود و عدالت در کشور رعایت نمی شد.

امام جمعه نبندان گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و حمایت مردم، با بهره گیری از آموزه های دینی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، پیروزی ها و اخلاق و معنویت ها در سطح جهانی افزایش یافت و در کشور.

حجت الاسلام هزائی افزود: به برکت انقلاب اسلامی تعداد گروندگان به اسلام چندین برابر شده است که در کشورهای مختلف مسلمان شاهد آن بوده ایم.

وی با بیان اینکه شباهت های زیادی بین انقلاب اسلامی و بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) وجود دارد، گفت: همان برکاتی که بعثت برای دنیا داشت، پیروزی انقلاب اسلامی هم برای جامعه داشت.

امام جمعه نبندان گفت: موج بیداری اسلامی که در جهان در حال گسترش است از برکات انقلاب اسلامی است چرا که قبل از پیروزی انقلاب اقداماتی مانند اعتکاف، نماز جمعه و جماعت، نماز و … مناجات، عبادت اهل بیت(ع) و پیاده روی اربعین نشد و همه این موارد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شروع شد و ادامه یافت.

حجت الاسلام هزائی به مشکلات و موانع موجود در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: با بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مشکلاتی برای ایشان پیش آمد و یاران ایشان مورد جفا قرار گرفتند.

وی افزود: شاخه های ابوطالب در زمان پیامبر به تمام معنا تحریم و فلج کننده بود. شرایط بسیار سختی را برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و یارانش ایجاد کردند که سه سال به طول انجامید، اما به روی صبر و مقاومت مسلمانان گشوده شد».

امام جمعه نبندان گفت: آنچه دشمنان ایران در حال حاضر به عنوان تحریم به کشور تحمیل می کنند و جامعه اسلامی و کشور را تحت فشار اقتصادی قرار می دهند، موضوع جدیدی نیست زیرا این تحریم ها از زمان پیامبر اسلام وجود داشته است، اما دشمن هیچگاه این تحریم ها نیست. هدف حاصل نشد و مسلمانان با صبر و استقامت موفق شدند و خواهند بود.

حجت الاسلام خزایی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمله زیبایی دارد. آنها قوی تر و موفق تر خواهند بود.

وی به نقل از مقام معظم رهبری با بیان اینکه «بهای سازش کمتر از مقاومت نیست»، گفت: مسلمانان در شعب ابوطالب مقاومت کردند و امروز نیز با همین الگو می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم.

امام جمعه نبندان گفت: خداوند در قرآن وعده نصرت حق داده است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید