روایت حسین شریعتمداری از دیدگاه مارکسیست ها درباره انقلاب اسلامی/ افشای سخنان یک مقام اسرائیلی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808711

حسین شریعتمداری گفت: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای در 15 بهمن 95 گفت که اگر اتفاقی در ایران بیفتد، زلزله ای رخ می دهد که کل منطقه را تکان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفتگوی زنده با فعالان فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

حسین شریعتمداری با اشاره به اینکه ما در آن زمان مالک چیزی نبودیم، گفت: کشور کاملاً در اختیار آمریکا و انگلیس بود، مثلاً ایران حدود 50 هزار مستشار نظامی آمریکایی داشت و آنها همه چیز داشتند. نخست وزیر، وزرا و نمایندگان توسط سفارتخانه های آمریکا و بریتانیا منصوب می شوند. برای آشکار شدن این نکات نیازی به افشای اسرار نیست. خود سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس قانونی دارند که اسناد طبقه بندی شده را بعد از 30 سال منتشر می کنند.

شریعتمداری در ادامه به مقایسه جمعیت و میزان فروش نفت در سال های قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در آن زمان حدود 36 میلیون نفر جمعیت داشتیم و حدود 6 میلیون بشکه در روز نفت می فروختیم. بعد از انقلاب حدود 70 میلیون و الان به 85 میلیون رسیده است، اما الان بالاخره دو میلیون بشکه نفت می فروشیم، با فرض اینکه میانگین قیمت نفت 12 دلار باشد، در زمان جنگ نفتی هم 6 و 7 دلار فروختیم. ؛ شش میلیون بشکه نفت در روز برای 36 میلیون نفر و دو میلیون بشکه نفت در روز برای 85 میلیون نفر!شش میلیون بشکه نفت دیگر کجا رفت؟

این روزنامه نگار پیشکسوت ادامه داد: انقلاب همه چیز را تغییر داد. کارشناسان دشمن می دانستند چه اتفاقی می افتد، وزیر امور خارجه اسرائیل در مصاحبه ای در 15 بهمن 57 گفت، آنچه در ایران رخ می دهد اگر اتفاق بیفتد، زلزله ای است که تمام منطقه و بیشتر از همه را می لرزاند. او اسرائیل را تهدید به نابودی می کند زیرا می داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: بهترین تعبیر از انقلاب اسلامی را مقام معظم رهبری که چیزی شبیه بعثت دوم نامیده شده است، اسلام ناب را بیان کردند و اسلام ناب را همانگونه که در اوایل اسلام بود، نشان دادند.

شریعت مداری با اشاره به تشابهات وقایع صدری اسلام با دوران معاصر گفت: اسلام ناب را از بین ببریم، بگذار خودشان به اختلافات و مشکلاتشان رسیدگی کنند اما ما دائماً با احزاب در جنگ بوده ایم. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی.

وی افزود: جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو قطبی بود. شرق سوسیالیستی و مارکسیستی با پرچم شوروی سابق و غرب امپریالیسم با پرچم آمریکا که در آن زمان اگر جنبشی وجود داشت آن را شرقی یا غربی می دید، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این دوقطبی شدن در هم شکست.

شریعتمداری ادامه داد: احسان طبری یکی از ایدئولوگ های شوروی سابق می گفت ما پرچمدار اردوگاه سوسیالیستی هستیم، دو نقطه مقابل وجود دارد. در مورد کوبا و خلیج خوک ها، زمانی که موشک هایمان را به سمت آمریکا نشانه رفتیم، رئیس جمهور آمریکا ما را تهدید کرد. رمزی کلارک را از کارتر اسیر کرده بودید، او می خواست برای مذاکره با ایران به ایران بیاید، امام شما او را از بهشت ​​به ترکیه بازگرداند و گفت ما در این زمینه مذاکره ای نداریم و مطالبات خاصی داریم، پس از آن زمان مشخص شده است. آنگاه یک قطب جدید متولد می شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند در دنیا دو قطب وجود دارد. استکبار به پرچم آمریکا و اسلام به پرچم ایران. غرب آسیا الان دست کیست؟ خود دشمنان می گویند اگر به منطقه نگاه نکنیم هیچ اتفاقی نمی افتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید