حسین شریعتمداری در اوایل قرن پانزدهم: تاریخ برای آمریکا تمام شده است، اما برای انقلاب اسلامی تازه شروع شده است.

حسین شریعتمداری در اوایل قرن پانزدهم: تاریخ برای آمریکا تمام شده است، اما برای انقلاب اسلامی تازه شروع شده است.

روز جدید : حسین شریعتمداری، مدیرعامل کیهان نوشت: اولین سال قرن پانزدهم را در حالی آغاز می کنیم که شاهد یکی از بزرگترین و سرنوشت سازترین رویدادهای تاریخ در اواسط قرن گذشته هستیم. انقلاب اسلامی بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) و به عبارتی قیامت یا قیامت بود. نه اینکه قیامت دوباره معارفی متفاوت از گذشته بیاورد، بلکه با انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی(ص) پس از 14 قرن دوباره به قدرت رسید.

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:

1. سال اول قرن پانزدهم را با یکی از بزرگترین و تعیین کننده ترین رویدادهای تاریخ در اواسط قرن گذشته آغاز می کنیم. انقلاب اسلامی بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) و به عبارتی قیامت یا قیامت بود. نه اینکه قیامت دوباره معارفی متفاوت از گذشته بیاورد، بلکه با انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی(ص) پس از 14 قرن دوباره به قدرت رسید. اسلام ناب قبلا وجود داشته است، اما در کتب و ذهن برخی از علمای دین بوده است. در تئوری بود نه در عمل. دستور العمل شفابخش بود، اما پیچیده نبود. اتفاقی که افتاد این بود

امام راحل ما (صلی الله علیه و آله) اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) را از کتب و کتابخانه ها زدود و غبار غلیظ بدعت ها و تحریفات و انحرافات را که از قرن ها بر چهره ایشان نشسته بود زدود و اسلام ناب را عرضه کرد. همانطور که در بالا بود … داستان ماجراجویی ما و تهاجم کلی به نظام سلطه بین المللی و سریال های کوچک و بزرگ آنها درست از همین نقطه شروع شد. حمله ای که در 43 سال گذشته بی وقفه ادامه داشته است. اما چرا؟

2- اسلام ناب ضد ظلم است و اسلام که مخالف ظلم نباشد اسلام نیست «ما دروغ فرستادیم تا مردم به عدالت قیام کنند». . بدیهی است وقتی نسخه‌ای با این ویژگی بر تخت سلطنت می‌نشیند و نیاز به پیاده‌سازی دارد، اولین اتفاقی که می‌افتد – و ما شاهد آن بوده‌ایم – این است که نظام سلطه بین‌المللی در برابر آن قیام کرده و به دشمنی برخیزد. زیرا نظامی با این ویژگی وجود نظام سلطه را به چالش می کشد. به عبارت دیگر، تعارض نظام اسلامی و نظام سلطه «ماهوی» است و ریشه در ماهیت کشورها دارد. این درگیری زمانی تمام می شود که یکی از این دو اتفاق بیفتد، یا از حضور اسلام ناب در قدرت دست برداریم، یا نظام سلطه (به رهبری آمریکا) خوی استکباری خود را کنار بگذارد! و تا زمانی که یکی از این دو اتفاق نیفتد، درگیری ادامه خواهد داشت. زمینه های تضاد در حال تغییر است، اما اصل درگیری باقی می ماند.

3- پیش از تاریخ انقلاب اسلامی و علت درگیری آن با نیروهای استکباری را می توان در سوال خبرنگار مجله آمریکایی تایم (ماه های اول پس از پیروزی انقلاب) از امام و پاسخ ایشان مشاهده کرد. خبرنگار تایم گفت: «شما زندگی جدا از دنیای جدید داشتید. شما موضوعات مرتبط با اقتصاد و حقوق مدرن و روابط بین الملل را مطالعه نکرده اید. تحصیلات شما در علوم اسلامی و الهی است. امام خمینی (ره) فرمودند: «آیا احساس نمی‌کنید که باید در راهی که انتخاب کرده‌اید تجدید نظر کنید؟ ما چارچوب جدیدی را معرفی کرده ایم که در آن عدالت ملاک حفاظت و ظلم ملاک حمله است. «ما از همه عدالت دفاع می کنیم و به هر ظالم حمله می کنیم. حالا شما اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. ما این سنگ بنا را خواهیم گذاشت. امیدواریم. کسانی خواهند بود که بنای بزرگ سازمان ملل متحد و شورای ملل و شورای امنیت و سازمان های دیگر را بر این اساس می سازند و نه تحت تأثیر سرمایه داران و قدرتمندان.

خبرنگار تایم در مقدمه مصاحبه خود با لحنی کنایه آمیز نوشت: «درباره یک روحانی بزرگ شیعه صحبت می کنیم که ظهور کرده است تا نظام حکومتی جهان امروز را نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان تغییر دهد و نظام عدل و ظلم، روابط اجتماعی و معادلات سیاسی را جایگزین آن کند. موازین اسلامی!

می خواهم خبرنگار تایم زنده باشد و آنچه را محال می داند به وضوح ببیند و اگر مرده بود این واقعه بزرگ را در مصداق فبسرک الیوم حدید می دید.

4- یک مقایسه ساده بین وضعیت و شرایطی که در 43 سال پیش داشتیم و نقطه شروع و وضعیت و شرایطی که امروز در آن قرار داریم، هیچ شکی در مورد مطالبه گری ترین مردمی که طی چند صد سال و 4 دهه در آن سفر کرده ایم باقی نمی گذارد. این بار در تمام این 43 سال با انواع اقدامات خصمانه و حملات پی در پی به نظام سلطه جهانی و امتداد داخلی آن مواجه بوده ایم. در متون رایج سیاسی و کلاسیک آمده است که ارزیابی یک نظام حکومتی تازه تأسیس حداقل سه سال زمان می‌برد، اما انشاءالله هنوز با هیچ اقدام خصمانه و توطئه‌ای برخورد نکرده‌ایم… شمشیرهای خونخوار از کمر بیرون می‌آیند » ! توطئه های منطقه ای، تحریم ها، توطئه های متعدد کودتا، توطئه گروه های تروریستی، جنگ تحمیلی، جنگ شهری، شلیک موشک به مناطق مسکونی، بمباران شیمیایی، جنگ تانکرها، نفوذ جاسوسان به پایگاه های حساس نظامی، ایجاد جریان های موازی مانند طالبان، انگلیسی ها و سنی های آمریکایی گروه های تکفیری مانند داعش را با استفاده از صدها و حتی هزاران رسانه صوتی، تصویری و مکتوب علیه جمهوری اسلامی و … بیاورید.

برخی از توطئه ها علیه ما به تنهایی برای سرنگونی یک دولت قدرتمند کافی بود.

مثلاً در دوران جنگ تحمیلی، همه نیروها اعم از کوچک و بزرگ در دنیای مسدود آن روزها با تمام تجهیزات و ماشین آلات نظامی، سیاسی و تبلیغاتی، تانک های لئوپارد آلمانی، تانک های انگلیسی، دود اگزوز، به حمایت از صدام پرداختند. موشک ها و جنگنده های میراژ. و فوق استاندارد فرانسه، موشک های میگ و اسکادران روسی، بمب های شیمیایی آلمان و انگلیس، موشک های سایدبایندر و هواپیماهای آواکس آمریکایی، دلارهای سعودی و کویتی و امیری و …. اما به قول امام راشلمان ما تنها بودیم و …

5. فرانتس فوکویاما، نظریه پرداز مشهور آمریکایی در دکترین معروف خود با عنوان «پایان تاریخ» مدعی است که آغاز هزاره سوم پس از میلاد. سرآغاز هژمونی (سلطه و گسترش) لیبرال دموکراسی آمریکاست و همه کشورها زیر این چتر خواهند بود! اما اتفاقاتی که برای فوکویاما و امثال او غیرقابل پیش بینی بود نشان داد که تاریخ برای آمریکا به پایان رسیده اما برای انقلاب اسلامی زیر پرچم ایران اسلامی تازه آغاز شده است. به گفته اولیویه کوهن، آغاز هزاره سوم، برخلاف انتظار فرانتس فوکویاما، پایان تاریخ و آغاز دوران لیبرال دموکراسی غربی در جهان نبود، بلکه تولد قطب قدرتمند اسلامی به رهبری خمینی و خمینی بود. خامنه ای. فوکویاما نظریه خود را پس گرفت و او به همراه هفت متفکر برجسته آمریکایی دیگر به نام های کریستوفر لین، ربات پاتنیک، آلفرد مک کوی، دیوید رانی، فرید زکریا، جیمز پتراس و نوام چامسکی مقالاتی در مورد زوال ایالات متحده منتشر کردند. . امانوئل والرشتاین، جامعه شناس برجسته آمریکایی، با نگرانی می گوید; مانع اصلی پیشرفت ما در برقراری نظم جهانی (بخوانید کذایی آمریکا) دکترین ولایت فقیه امام خمینی است. [امام] خمینی هر روز پر جنب و جوشتر می شود و مسلمانان بیشتری را به خود جذب می کند.

بد نیست سرنوشت انقلاب اسلامی در این قرن را از چشم امام خمینی (ره) ببینیم که هیچ گاه اشتباه نکردند. وی گفت: نهضت اسلامی ایران در پایان این قرن سرنوشت امت اسلامی را در قرن آینده تغییر خواهد داد. (صحیف امام جلد 10 صفحه 364)

6- و با این حال، اگرچه همه شواهد و قرائن نشان می دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران در قله ایستاده است، اما دشمن دست از توطئه و دشمنی برنداشته و رویارویی ما با نظام سلطه همچنان ادامه دارد. اما در 43 سال گذشته دشمن از تمام اهرم های موجود علیه ایران اسلامی و مردم منطقه استفاده کرده و جانبداری نکرده است. جنگ اقتصادی و جنگ نرم جدیدترین و شاید آخرین تاکتیک دشمن است که رسانه ها در آن نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.

7- حال به این جمله حکیمانه حضرت آقا توجه کنید که در پایان مراسم عزاداری اربعین خطاب به جوانان فرمودند: «به سؤال «توضیح» توجه کنید. حقایق زیادی وجود دارد که باید توضیح داده شود. در مقابل این حرکت گمراه‌کننده که از صد جهت به سوی ملت ایران سرازیر می‌شود و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که یکی از اهداف بزرگ دشمنان ایران، اسلام و انقلاب اسلامی است، توضیح «این توطئه را محکوم می‌کند». دشمن دشمن «شما می توانید با استفاده از این فرصت افکار درست، اندیشه های درست، پاسخ به مشکلات، پاسخ به ابهامات را در این فضا منتشر کنید و به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.

8- ما و حریف دو نقطه قوت و ضعف داریم. نقطه قوت حریف رسانه گسترده اوست و از این نظر با حریف فاصله داریم (که خوشبختانه با گذشت زمان این فاصله کمتر می شود). اما نقطه قوت ما پیام جذاب، عقلانی و انسانی اسلام و انقلاب و به تعبیر امام خمینی (ره) است: «امروز دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است. از این منظر، حریف بسیار ضعیف‌تر از آن است که بتواند با گفتمان ما مقابله کند و دقیقاً به همین دلیل است که به جای تبادل نظر و تعامل با افکار، به تقلب پیامی روی آورد. به عبارت دیگر، به جرأت می توان گفت که در عرصه جنگ نرم دست دشمن خالی است و به همین دلیل به ترفندهای روانی مختلف مانند سوء ظن، شبیه سازی، دروغ گویی، تحریف حقایق، اخاذی و به ویژه استفاده از رکن پنجم و … پایگاه های داخل کشور و … او در تلاش است تا عقب نشینی کند.

این دیدگاه ممکن است در نگاه اول تعجب برانگیز به نظر برسد، اما همه شواهد و اسناد نشان می دهد که حمله واقعی آمریکا در عرصه جنگ نرم، تدافعی هم بوده و اولین ضربه را انقلاب اسلامی، بر اساس آمریکا و متحدانش وارد کرده است. اردوگاه جهانی استکبار گیج کننده است ما در جنگ نرم برتری داریم و به طور خاص در “جهاد تبیین شده” فقط باید پاشنه آشیل دشمن را بشناسیم و دقیقاً در همان نقطه تیراندازی کنیم… و در این مورد باید گفت.

دیدگاهتان را بنویسید