حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی داند که با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمله نیروهای مسلح ایران به نظامیان کشورهای عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع جلوه می دهد.

حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی داند که با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمله نیروهای مسلح ایران به نظامیان کشورهای عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع جلوه می دهد.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی گفت: این اقدام که به تصویب پارلمان اروپا رسیده است، در صورتی که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد. اتحادیه اروپا که مرحله اخیر است علاوه بر ماده 39 منشور. سازمان ملل تناقض دارد و نقض آشکار این منشور تلقی می‌شود، همچنین به ایران اجازه می‌دهد ارتش کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گروهی تروریستی بداند و با آنها به عنوان تروریست رفتار کند.

شریعتمداری همچنین در گفت وگو با فارس گفت: ماده 39 منشور سازمان ملل متحد تصریح می کند که شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئول تشخیص موارد تهدید علیه صلح، نقض صلح، نقض امنیت بین المللی و تجاوزات و اقدامات تروریستی است. تحت این ماده تعریف شده است.

مدیر مسئول کیهان افزود: موسسات و مراکزی که در قانون اساسی یک کشور به عنوان نهاد رسمی و جزئی از بدنه و ساختار آن کشور شناخته شده اند را نمی توان خارج از ساختار قانونی کشور مذکور دانسته و تروریست معرفی کرد. وظایف، مأموریت و جایگاه سپاه در اصل 150 قانون اساسی تعریف شده است و بر این اساس هیچ کشوری نمی تواند و حق ندارد سپاه را یک گروه تروریستی بداند.

شریعتمداری در این خصوص به بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد اشاره کرد که بر اساس آن اقدامات یکجانبه کشورهای عضو غیرقانونی و ناقض قوانین و اصول بین المللی است.

مدیر مسئول کهان درباره انگیزه اتحادیه اروپا گفت: این اقدام اتحادیه اروپا واکنش منفعلانه غرب از سر استیصال پس از شکست شورش هایی است که تمام تلاش خود را در آن به خرج داده بودند.

وی افزود: اتحادیه اروپا نمی داند که این اقدام نتیجه معکوس خواهد داشت و حمله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نظامیان کشورهای عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می کند، زیرا اگر این قانون تایید شده است، ما نیز با استناد به اصل پذیرفته شده “پاسخ متقابل” سربازان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تروریست می دانیم و رابطه ما با آنها از نوع رابطه با سایر تروریست ها خواهد بود، در حالی که سربازان مرتبط با اتحادیه اروپا در این کشور حضور دارند. منطقه و در دسترس ما است.

شریعتمداری گفت: اتحادیه اروپا در یک اتاق شیشه ای نشسته است که بسیار شکننده است و هر سنگی که پرتاب کند با پاسخ سنگ مواجه خواهد شد. کشورهای اروپایی نمی توانند صبر کنند تا این نابرابری را تحمل کنند!

دیدگاهتان را بنویسید