درخواست حسین شریعتمداری از رئیسی برای برکناری سایر مدیران دولت قبل: با اقدامات کلان مشکل ایجاد می کنند.

درخواست حسین شریعتمداری از رئیسی برای برکناری سایر مدیران دولت قبل: با اقدامات کلان مشکل ایجاد می کنند.

روز جدید : حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: در حالی که بیش از سه ماه از آغاز به کار دولت انقلابی و مردمی آقای رئیسی می گذرد، کار بررسی صلاحیت برخی از مدیرانی که در دستگاه اجرایی تزریق (بخوانید تحمیل) شده اند. دولت قبلی و با صلاحیت لازم خوانده می شود نباید مسئولیت های حساس را بر عهده بگیرند، انجام نمی شود. بدیهی است که دولت مدیران و مسئولان شایسته زیادی دارد و تعداد نالایق ها کم و اندک است، اما باز هم تعداد اندکی مشکلات با کارهای کثیف آنها از یک سو برای ملت و دولت مشکل ایجاد می کند و از سوی دیگر. دست جایگاه و شخصیت بسیاری از مدیران ماهر را می رساند. آنها دولت تشکیل داده اند، آسیب می بینند.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان انگور را با دانه می خورند! نوشت:

1- به مردی گفتند که یک سبد انگور پیش اوست و مشغول خوردن است. به طور غیرعادی انگورها را با سنبله به دهانش کشید و در یک چشم به هم زدن آنها را قورت داد و یک چوب خالی از انگور را بیرون آورد و آن را به این طرف و آن طرف پرت کرد. رهگذری این را دید و به او گفت; عموی گرامی! انگور را روی دانه می خورند نه روی خار، خار! و جارو در حالی که غذا می خورد جواب داد. آن که دانه می خورد بادمجان است نه انگور!

۲- فیش حقوقی کارکنان پتروشیمی امیرکبیر روز گذشته منتشر شد. حال به سه نمونه از حقوق ماهانه سه مدیر شرکت نگاه کنید.

«اف آر» مدیر مالی ۲۱۵ میلیون تومان. “ا.چ” مدیر منابع انسانی 125 میلیون تومان و “ح.ا” رئیس حراست (کسی که وظیفه گزارش بسته ها به مراجع مسئول است) 84 میلیون تومان …

3- هر ساله بیش از 70 درصد از بودجه کل کشور به شرکت های دولتی (با احتساب شرکت مذکور) اختصاص می یابد (سال گذشته 75 درصد بودجه و امسال اگرچه رقم رسمی آن هنوز اعلام نشده است). گفته می شود که درصد افزایش یافته است). ).

بر اساس آمار موجود از 398 شرکت دولتی، 323 شرکت زیانده هستند و سوال اینجاست که هفتاد درصد بودجه کشور را که از توده مردم گرفته شده است، چه کسی می ریزد؟! بدیهی است که شرکت های کارآمد و مدیران شایسته از این دایره خارج هستند.

4- دیروز یکی از شبکه های خبری نزدیک به دولت گزارش داد که جناب آقای رئیسی رئیس جمهور محترم کشورمان بلافاصله پس از انتشار خبر حقوق های نجومی مورد بحث، دستور برکناری مدیران شرکت های مذکور را صادر کردند. اقدامی ستودنی که دیگر از آقای رئیسی انتظار نمی رفت و نخواهد بود. اما این اقدام در عین ستایش کامل نیست و مستلزم دو اقدام بسیار ضروری و حیاتی دیگر است.

اولین؛ مدیران نامشروع برای مجازات به دستگاه قضایی معرفی شوند.

دومین؛ بیش از سه ماه از آغاز به کار دولت انقلابی و مردمی آقای رئیسی می گذرد. ، برگزار نشد.

بدیهی است که دولت مدیران و مسئولان شایسته زیادی دارد و تعداد نالایق ها کم و اندک است، اما باز هم تعداد اندکی مشکلات با کارهای کثیف آنها از یک سو برای ملت و دولت مشکل ایجاد می کند و از سوی دیگر. دست جایگاه و شخصیت بسیاری از مدیران ماهر را می رساند. آنها دولت تشکیل داده اند، آسیب می بینند.

دیدگاهتان را بنویسید