دولت سیزده اراده جدی برای جبران ضعف های دولت قبل دارد/عدم رویکرد عمل گرا مشکل دولت قبل بود.

ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783883

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در داخل کشور حکمرانی عمل گرایانه نداشته باشیم، اقدامات انجام شده ناقص تر و ناقص تر می شود، گفت:

ابراهیم عزیری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در سه ماه مسئولیت خود توانسته اقدامات عملیاتی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم انجام دهد، گفت: بازار و در نهایت آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران از جمله اقداماتی است که نشان می دهد دولت توانایی و اراده حل مشکلات و بحران ها را دارد.

وی گفت: متأسفانه در دولت گذشته شاهد بودیم که با وجود 8 سال فرصت و ادعای بلد بودن به زبان دنیا، کشور در دام مذاکرات ماندگار شد. و از شعار دوری کنید.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه اگر در کشور حکمرانی عمل گرایانه نداشته باشیم، اقدامات انجام شده غیرضروری و ناقص خواهد بود، ادامه داد: ضعف جدی دولت پیش از این نبود رویکرد و راهبرد عمل گرایانه برای مشکلات مردم بود. چالش ها و مسائل.

عزیزی با اشاره به اینکه در قالب شعارها و سخنرانی ها برخی از برنامه های دولت را شنیدیم اما عملا چیزی دیده نشد، خاطرنشان کرد: امروز دولت سیزدهم اراده جدی برای رفع این ضعف دارد به جای شعار مجریه کشور به عمل گرایی.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در دولت قبل در 8 سال گذشته بسیاری از شوراهای تاثیرگذار کشور مانند شوراهای آب، اشتغال، فرهنگ عمومی و امثال آن تعطیل شد، گفت: بررسی موضعی و دولت به دنبال رویکردی عمل گرایانه برای حل مشکلات در این زمینه ها است.

عزیزی با اشاره به اینکه در حوزه سیاست خارجی باید منافع ملی و دوری از ترس و اقتدار ملی دنبال شود، خاطرنشان کرد: دولت قبل با اقتدار و عمل گرایی نتوانست در این زمینه گام های اساسی بردارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه 8 سال کشور را موقتاً معطل نگه داشته و آنها را به یک سوال خیالی محدود کرده اند، ادامه داد: عزت و عمل گرایی تاکید کرد که باید منافع مردم ایران حفظ شود و تحریم ها برداشته شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید