عدم اراده جدی برای حل مشکل صف های طولانی سوخت در سیستان و بلوچستان


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902888

صف های طولانی بنزین که از مدت ها پیش در شهر زاهدان تشکیل شده و بیشترین زمان را از شهروندان می گیرد و علاوه بر اتلاف وقت باعث ترافیک و حتی مسدود شدن مسیر خودروهای رسمی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، «صف های طولانی سوخت» معضلی است که ماه هاست مردم سیستان و بلوچستان با آن دست به گریبان هستند. از ابتدای سال جدید افزایش قیمت سوخت در مرزهای سیستان و بلوچستان منجر به ایجاد صف های طولانی و ساعات انتظار برای شهروندان شده است که این مدت طولانی بوده و شهروندان بار دیگر شاهد این صف ها بوده اند.

این روزها بار دیگر قیمت سوخت در مرزهای استانی افزایش یافته و باعث تکرار صف های طولانی بنزین در سیستان و بلوچستان شده است. اما این بار مردم سیستان و بلوچستان شاهد صف های طولانی در پمپ بنزین ها هستند که با نزدیک شدن یکی از پمپ بنزین ها (خیابان کشاورز) به مدارس زاهدان و کشیده شدن این صف ها به مدارس به معضل جدی تری تبدیل شده است. در این مناطق

برخی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما علت این صف ها را گرانی بنزین در آن سوی مرز می دانند و می گویند تعداد زیادی از شهروندان سهمیه بنزین خود را به دلالان می فروشند از جمله افرادی که نیاز به بنزین دارند. آنها باید ساعت ها در صف های طولانی ایجاد شده توسط دلالان منتظر بمانند.

محمد سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس چندی پیش در خصوص سفر رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به سیستان و بلوچستان برای بازدید از وضعیت پمپ بنزین های استان و ارائه گفتگو با ما صحبت کرد. گزارشی به وزیر نفت درباره تصمیم برای تغییر سهمیه سوخت استان اعلام شد.


وی پس از پیگیری خبرنگار ما در خصوص نتیجه این سفر گفت: وزارت نفت هنوز پاسخی در این خصوص نداده است.


سرغزی تصریح کرد: در مجلس از وزیر درباره علت کاهش سهمیه سوال پرسیدیم با وجود اینکه در استان های دیگر مردم امکان استفاده از کارت ایستگاه را دارند اما در استان ما این امکان وجود ندارد و وجود ندارد. جایگاه CNG در استان این تبعیض آشکار چیست؟


وی با اشاره به اینکه اراده جدی در وزارت نفت برای حل این موضوع وجود ندارد، تصریح کرد: از ابزار نظارتی مجلس بر این موضوع استفاده کرده ایم و منتظریم وزیر در هفته آینده به مجلس بیاید و توضیحات خود را ارائه کند. در این مورد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید