اعزام هیئتی از وزارت نفت برای حل مشکل سوخت سیستان و بلوچستان

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921723

در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مقرر شد هیاتی متشکل از وزارت نفت، کمیته انرژی و نمایندگان سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات سوخت اعزام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; صف های طولانی بنزین و کمبود سوخت در شهرستان مرزی سراوان سیستان و بلوچستان، جدای از برانگیختن فریاد بی صدای مردم این منطقه از کشور، ملک فضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان را به انتقاد از وزیر نفت در نیرو برانگیخته است. کمیسیون.

صف های طولانی این روزها در سراوان به امری همیشگی تبدیل شده است تا جایی که اکثر شهروندان حتی در صورت تمام نشدن بنزین، ساعت ها در صف منتظر می مانند تا باک بنزین خود را پر کنند.

از یک طرف مرزی بودن سراوان و داشتن بزرگترین مرز زمینی با پاکستان و از طرف دیگر فاصله زیاد محله ها و مناطق مسکونی، نیاز به سوخت را در این شهرستان افزایش داده است.

همچنین بیکاری و تورم باعث شده تعدادی از مردم به فروش سوخت در بازار آزاد روی بیاورند و این نیز باعث طولانی شدن صف های بنزین در این شهر نسبت به گذشته شده است.

چندی پیش در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با دستور مقامات قضایی و اقدامات بعدی بخشدار یکی از پمپ بنزین های این شهرستان به دلیل تخلفات مکرر پلمپ شد.

از سوی دیگر ملک فضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان نیز با انتقاد از وزیر نفت در خصوص مشکلات سوخت در این حوزه گفت: سراوان بزرگ تنها منطقه ای در ایران است که از ساعت 3 بعدازظهر یک لیتر بنزین در آن یافت نمی شود. PM به بعد

وی افزود: طبق آمار در آذرماه کمتر از 50 درصد سهمیه بنزین مورد نیاز به منطقه ارسال شد و با توجه به کاهش 100 لیتری سهمیه ها، پیش بینی می شد حداقل 150 لیتر به دست مردم برسد.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان گریزی نیز از بحران کمبود سیلندر گاز گفت که با آمدن زمستان و سردی هوا همه چیز را نمایان می کند.

فضلی تصریح کرد: هفته گذشته ساعت سه بامداد یکی از شهروندان حوزه انتخابیه به دلیل سرمای شدید ناشی از عدم توزیع نفت سفید با من تماس گرفت و از این مشکل گلایه کرد.

وی خاطرنشان کرد: چرا مسئولان مربوطه اقدامات پیشگیرانه برای رفع این گونه مشکلات انجام نمی دهند تا افراد پزشک دچار مشکل نشوند.

به گزارش روابط عمومی حوزه سراوان، در جلسه کمیسیون انرژی و پس از انتقاد مالک فضلی، هیئتی متشکل از وزارت نفت، کمیسیون انرژی شورای اسلامی، نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان برای بررسی موضوع تعیین شد. مشکلات سوخت سیستان و بلوچستان در مجلس به استان ارسال شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید