هیئتی از استان خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783896

سعید پورآبادی گفت: یک هیئت تجاری 20 نفره از استان خراسان شمالی از امروز 21 آبان به مدت یک هفته به قزاقستان (آلماتی) اعزام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید پورآبادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک، افزود: 20 نفر از تجار، بازرگانان و واحدهای صنعتی و صنعتی استان در این سفر هستند.

وی انتخاب بازارهای هدف، یافتن شریک تجاری و جذب سرمایه گذار خارجی را از اهداف اعزام هیئت تجاری استان به قزاقستان عنوان کرد.

از جمله برنامه‌های این هیئت می‌توان به دیدار مقامات و بازرگانان دو کشور و تشریح ظرفیت‌های دو کشور، نشست‌های B2B بین کارمندان دولت و بازرگانان بخش خصوصی (شرکای هر کارگروه)، بازدیدهای تجاری مرتبط با هر کارگروه اشاره کرد. گروه، ایجاد پرسش و پاسخ و جلسه. وی با کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی دیدار و با رویکرد بررسی و شناسایی فرصت های تجاری آلماتی از این شهر بازدید کرد.

وی کارگروه های مرتبط با این اعزام را کشاورزی، دامپروری، خشکبار، گلخانه داران، صنعت ساختمان، صنایع غذایی، شرکت های دانش بنیان و کلیه شرکت های لجستیکی و ارائه خدمات حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی و غیره عنوان کرد.

قزاقستان از کشت بیگانه ایرانی حمایت می کند

رئیس مرکز نوآوری و تجارت ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان از کشت فراسرزمینی ایرانی در این کشور حمایت می کند و کشاورزان ایرانی شاغل در این منطقه از یارانه دولتی مواد خام کشاورزی بهره مند می شوند.

محمد اشرف اکبری گفت: در دهه های اخیر کشاورزان ایرانی در این کشور کشاورزی بیگانه داشته اند که از حمایت دولت قزاقستان بهره مند شده اند.

این مقام قزاقستانی با بیان اینکه قزاقستان کشوری بزرگ با زمین‌های کشاورزی غنی و پرآب است، افزود: این کشور دارای مناطق سردسیری است که کشاورزان ایرانی می‌توانند در آن غلات، ذرت، دانه‌های روغنی و عدس کشت کنند.

اکبری گفت: مناطق جنوبی کشور نیز گرمسیری است که در آن برنج می توان کشت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید