مشکل سوخت در سیستان و بلوچستان ادامه دارد/یک پمپ بنزین سهم شهر 62 هزار نفری گلشن است.


ساعت: 08:27
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880062

گلایه مردم جنوب شرق کشور از شلوغی پمپ بنزین ها و کمبود بنزین؛

گلشن با 62 هزار نفر جمعیت و 5300 کیلومتر مساحت دارای پمپ بنزین است که مردم این منطقه مرزی را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، صف های طولانی سوخت و بنزین در سیستان و بلوچستان این روزها به خبر داغ رسانه ها تبدیل شده و هر از چند گاهی شاهد کاهش صف های سوخت هستیم.

ماجرای غم انگیز صف های بنزین در این استان حتی صدای واکنش مسئولان را از تریبون های مختلف به آن درآورده است.

این بار تشکیل صف‌های طولانی گاز باعث گلایه اهالی مرزی گلشن شد چرا که شهری با 62 هزار نفر جمعیت و وسعت 5300 کیلومتر تنها یک پمپ بنزین دارد که به صورت تعاونی فعالیت می‌کند.

با توجه به اینکه بخش جالق حدود 2 سال پیش به شهر ارتقا یافته و هیچ پست مرزی فعالی در آن وجود ندارد، شهروندان خواستار افزایش سهمیه و پمپ بنزین شدند.

مطالبات بی نتیجه فرماندار گلشن برای افزایش ظرفیت سوخت

مهران محمودی فرماندار گلشن گفت: من به عنوان نماینده عالی نظام در گلشن بدبخت ترین فرد در این جامعه از نظر وضعیت سوخت در شهرستان هستم.

وی افزود: از سال 1396 درخواست های زیادی برای افزایش پمپ بنزین ها مطرح شده است اما پاسخی در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت نفت بارها اعلام کرده است که با هم تماس خواهیم گرفت، اما هنوز پاسخی از بخش مربوطه دریافت نکرده ایم.

محمودی خاطرنشان کرد: گلشن 5 هزار و 300 کیلومتر مساحت دارد و تانکرهای سوخت در نقاط مرزی فعال هستند و در یک نقطه 450 خودروی غیربومی در این منطقه تردد می کنند.

وی گفت: علاوه بر کامیون های حامل سوخت در گلشن، حداقل هزار دستگاه خودرو متعلق به مردم شهرستان است.

فرماندار گلشن اذعان داشت: در گذشته یک روز در میان 30 هزار لیتر سوخت وارد شهر می شد اما با پیگیری های انجام شده سهمیه روزانه شهرستان به 30 هزار لیتر افزایش یافته است اما همچنان پاسخگوی نیاز خودروهای داخل شهر نیست. این منطقه

از آنجایی که سیستان و بلوچستان دارای مکان های تفریحی و گردشگری فراوانی است و دومین استان بزرگ کشور محسوب می شود، مسئولان باید چاره ای اساسی برای این معضل بیندیشند تا دیگر شاهد صف بنزین حداقل در شهرهای توریستی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید