تشخیص صف های طولانی در پمپ بنزین ها / 50 درصد نازل های پمپ کار نمی کنند

تشخیص صف های طولانی در پمپ بنزین ها / 50 درصد نازل های پمپ کار نمی کنند

روز جدید : رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های عرضه و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: دلیل اصلی صف های طولانی در جایگاه ها ناکارآمدی و فرسودگی سیستم های کارتخوان است.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر غیرفعال شدن کارت سوخت رایگان جایگاه ها در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس این خبر تنها افرادی که کارت سوخت دارند می توانند سوخت گیری کنند. در پی انتشار این خبر برخی مسئولان اعلام کردند که کارت های رایگان موجود در ایستگاه ها فعال بوده و اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

هر چیزی می تواند رخ دهد

ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های عرضه و پخش فرآورده های نفتی در این خصوص به خبرآنلاین گفت: در جامعه ما هیچ چیز بعید نیست و ممکن است اتفاقی بیفتد و متاسفانه این بی اخلاقی وجود دارد اما من چیزی نشنیده ام و هیچ اقدامی صورت نگرفته است و همه جایگاه های ما دارای کارت سوخت رایگان هستند زیرا سوپر بنزین فقط با این کارت قابل استفاده است و سوپر بنزین با سوپر بنزین قابل استفاده نیست و فقط در یکی دو شهر مرزی کارت رایگان وجود ندارد. مردم باید با کارت مخصوص سوخت گیری کنند که در گذشته چنین بود اما در سایر نقاط کشور کارت سوخت در جایگاه ها موجود است.

چرا صف های غرفه ها اینقدر طولانی است؟

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های عرضه و توزیع فرآورده های نفتی در کشور در پاسخ به این سوال که چرا در روزهای اخیر صف های جایگاه ها افزایش یافته است؟ وی علت اصلی را ناکارآمدی و فرسودگی سیستم های کارتخوانی عنوان کرد. روز سه شنبه نامه ای تند به مدیریت سامانه هوشمند سوخت نوشتم که در این نامه اگر 50 درصد نازل های بنزین جایگاه های ما غیرفعال شود، این جایگاه را تعطیل می کنیم. به هر مکانی که مراجعه می کنید حداقل 50 درصد نازل ها به دلیل خرابی دستگاه های کارت خوان که کارت های سوخت را می خوانند و قطعات و سرویس های مناسبی ندارند کار نمی کنند و بسیاری از آنها فرسوده شده و قطعات تعویض نمی شوند. بیش از 24 ساعت کار کنید

وی افزود: زمانی که حدود 50 درصد نازل ها از کار می افتند، ایستگاه شلوغ می شود و ولتاژ ایستگاه بالا می رود و مردم درگیر می شوند. معلوم می شود که این امر هم برای جایگاه و هم برای جامعه بسیار خطرناک است و متاسفانه این سامانه هوشمند، کارت سوخت و سهمیه، جز مشکلات، رانت ها و ناهنجاری ها و تاخیر در اخذ شارژ از مردم دستاوردی نداشته است.

رئیس فرد در ادامه تاکید کرد: اصرار دولت بر استفاده از این سیستم ناکارآمد مبهم است. وی گفت: ما هم تمام اطلاعاتی را که گفتیم اینجا فرستادیم تا این سیستم را اجرا کنیم، اما دریغ نکرد که گوشی شود و ردیابی شود.

این در حالی است که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برخی شایعات در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر حذف دارندگان کارت سوخت رایگان را تکذیب کرده است.

در این اطلاعیه آمده است؛

1- به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند. وی در پی انتشار برخی اخبار در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر حذف دارندگان کارت سوخت از چرخه عرضه بنزین به جایگاه های سوخت کشور، به اطلاع مردم محترم رساند که این موارد شایعه ای بیش نیست و همچنین با توجه به روال قبلی تحویل بنزین در تمامی مناطق 37 گانه شرکت ملی. توزیع فرآورده های نفتی ایران با نرخ اول یارانه ای (1500 تن) و بنزین با نرخ غیر یارانه ای (3000 تن) است.

2- به اطلاع هموطنان عزیز می رساند گرانی بنزین نیز تکذیب می شود و تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بنزین گرفته نشده و اصولاً وجود ندارد.

3- هموطنان گرامی لطفا به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار دقیق را از سایت شرکت ملی نفت ایران جهت توزیع niopdc.ir دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید