جزئیات تغییر سهمیه بنزین / کارت سوخت پمپ بنزین حذف شد؟

جزئیات تغییر سهمیه بنزین / کارت سوخت پمپ بنزین حذف شد؟

روز جدید عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی انرژی گفت: مجلس و دولت.

پرویز محمدنژاد با تکذیب شایعه تغییر قیمت بنزین و افزایش قیمت آن، گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که در حال حاضر برای تغییر سهمیه بندی بنزین مطرح می شود، همان طرحی است که به صورت پایلوت و بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجراست. این پروژه به منظور کسب اطلاعات مدیریتی نیز اجرا می شود.

وی افزود: در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است بحثی درباره افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است و اینها فقط شایعه در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که باید در مصرف منابع انرژی مانند بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی دقت بیشتری داشته باشیم.

نماینده لنگرود در مجلس با بیان اینکه کمیسیون انرژی در موضوع برق طرح توسعه و تخریب صنعت برق را با کار کارشناسی دنبال کرده است، به ایسنا گفت: در زمینه سایر منابع انرژی باید کار کارشناسی انجام شود. دولت پیگیر بحث مدیریت یارانه است و اگر تغییری در یارانه بنزین یا گازوئیل ایجاد شود، ضرری به مصرف کننده نمی رسد. مانند یارانه نان که دولت قصد دارد مستقیماً به نانوایان پرداخت کند.

محمدنژاد تاکید کرد: اجازه گرانی بنزین یا سایر فرآورده ها را نخواهیم داد چرا که نباید فشار اضافی به مردم وارد شود. تولید بنزین و گازوئیل هزینه زیادی دارد، باید در این زمینه ساماندهی شود اما قیمت ها افزایش نیابد.

همه پمپ بنزین ها کارت سوخت رایگان ندارند

رئیس اتحادیه جایگاه داران کشور گفت: در حال حاضر همه جایگاه ها کارت سوخت رایگان ندارند که البته به گفته مسئولان این به معنای لغو کامل کارت جایگاه آزاد نیست.

اسدلا گلی زاده، رئیس اتحادیه جایگاه داران کشور به تسنیم گفت: طی چند سال اخیر تغییرات بیشتری در سهمیه کارت سوخت جایگاه داران و تعداد جایگاه های دارای کارت رایگان رخ داده است. در حال حاضر همه جایگاه ها کارت سوخت رایگان ندارند که به گفته مسئولان این به معنای لغو کامل دارندگان کارت رایگان نیست.

گلی زاده گفت: تصمیم گیرندگان سوخت به دلایلی از جمله سیاست های کنترل مصرف، توزیع بهینه و مبارزه با قاچاق، طرح هایی را اجرا کرده اند. وی ادامه داد: در برخی موارد ما نسبت به اجرای این طرح ها انتقاد داشته ایم. از آنجایی که ایستگاه ها به عنوان مهم ترین رینگ توزیع مستقیم با کاربر در تماس هستند و نتایج احتمالی اجرای این طرح ها برای ایستگاه ها قابل پیش بینی است، موفقیت این پروژه ها باید مورد تردید مسئولان قرار گیرد.

رئیس جایگاه داران کشور بیان کرد: در سال های اخیر شاهد مشکلاتی از جمله الزام مردم به استفاده از کارت شناسایی، افزایش قیمت سوخت، اعطای وام سوخت برای تاکسی ها و پیکاپ های آنلاین، اختصاص سهمیه گازوئیل بر اساس بررسی ها، کاهش کارت گازوئیل رایگان بوده ایم. در ایستگاه ها، کاهش. در ایست های بازرسی در برخی مناطق مرزی و … کارت بنزین رایگان وجود داشت. این طرح ها مزایا و معایبی داشتند و قطعا پمپ بنزین ها بیشترین آسیب را از این طرح ها متحمل شدند. جایگزین ها هیچ نقشی در سیاست قیمت گذاری سوخت یا نحوه توزیع کمک هزینه در کارت ها ندارند و ما فقط می توانیم صادقانه مشاهدات خود از جایگاه ها را در نتیجه نظرسنجی ها و تغییرات مشتری به مردم بگوییم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف دارندگان مراکز فروش و عرضه فرآورده های نفتی کشور اذعان داشت: به عنوان مثال لغو کارت گازوئیل رایگان مختص امسال نیست و این اتفاق در سال های گذشته رخ داده است. من به دلایل مختلف کارت رایگان دارم. لازم به ذکر است که هزینه پمپ بنزین ها بسیار کمتر از قیمت بنزین است. که به فروش گازوئیل برای جایگاه ها لطمه زد.

گلی زاده با بیان اینکه «تخصیص سهمیه گازوئیل براساس بهره وری ثبت شده خودروها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است»، گفت: همچنین مهم ترین عامل سردرگمی مالکان خودروها هستیم یا شایعات بعضا متناقض است. اظهارات مدیران و مسئولان مختلف در خصوص موضوع سوخت یا سکوت خبری در مواقعی که لازم است اطلاع رسانی شود. ما معتقدیم که تصمیم گیران باید قبل از طرح ریزی نظر بخش خصوصی را جویا شوند. سپس صریح با مردم صحبت کنید تا صاحبان و صاحبان خودرو دچار گرفتاری ها و مشکلات آینده نشوند که البته در دولت سیزدهم در این حوزه دیده می شود.

رئیس جایگاه داران کشور گفت: اخیراً در برخی از مناطق مرزی در تمامی جایگاه ها کارت بنزین رایگان وجود ندارد و تعداد جایگاه های کارت کاهش یافته است که به گفته مسئولان عزم دولت برای جمع آوری کامل کارت های رایگان است. .

وی ادامه داد: همچنین این مجموعه نیاز به دستورالعمل یا اقدامات فیزیکی خاصی ندارد، اما از طریق سامانه هوشمند می توان نقشه های رایگان ایستگاه های مورد نظر را از سرویس خارج کرد.

کولی زاده گفت: بدیهی است که جایگاه داران به فروش سوخت علاقه دارند، بنابراین کسانی که مخالف هستند. آنها بر این عقیده هستند و از موضوع بی اطلاع هستند. البته تمام جایگاه هایی که کارت بنزین رایگان دارند ارائه می دهند. به مشتریان بدون هیچ محدودیتی اقدامات و صدمات اگر انتقاد یا پیشنهادی در این زمینه دارند می توانند با شماره 09627 تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید