جزئیات جدید کاهش سهمیه بنزین ماهانه/ کدام کارت های سوخت جمع آوری می شود؟

جزئیات جدید کاهش سهمیه بنزین ماهانه/ کدام کارت های سوخت جمع آوری می شود؟

روز جدید:یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون 250 لیتر در شناسنامه موجود بود و دارنده آن آزاد بود از شناسنامه یا دارنده کارت استفاده کند، بنابراین اتفاقی که افتاد این بود که برخی از دارنده کارت سوخت گیری می کردند و از کارت شناسایی استفاده می کردند. شخصی کارت خود را در مقامات برخی از افراد در مرزها قرار داده و قاچاق صورت می گرفت.

هادی بیگی نژاد درباره سازوکار جدید توزیع بنزین با قیمت آزاد (3000 تومانی) گفت: بر اساس آنچه از سوی وزارت نفت اجرا می شود، تغییری در سهمیه دوم سوخت وجود ندارد، پیش از این که صاحبان خودرو دو راه برای دریافت بنزین داشتند. سهمیه دوم سوخت مصرف می کردند، یعنی یا شناسنامه استفاده می کردند یا با کارت در جایگاه سوخت می گرفتند.

وی افزود: تاکنون 250 لیتر در شناسنامه موجود بود و دارنده آن آزاد بود از شناسنامه یا دارنده کارت استفاده کند، بنابراین اتفاقی که افتاد این بود که برخی از دارندگان کارت بنزین زدند و شناسنامه خود را به عده ای در مرزها دادند. و قاچاق می کند.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شورای ملی صادرات برای جلوگیری از قاچاق تصمیم گرفته است سهمیه تخلیه رایگان سوخت را کاهش دهد. البته در سهمیه اول سوخت تغییری ایجاد نشده است.

جزئیات کاهش 3 هزار تومانی سهمیه سوخت مشخص شد

وی با رد تردید درباره افزایش یا کاهش سهمیه بنزین، گفت: اگر قرار بود سهمیه کاهش یا افزایش قیمت داشته باشد، دارندگان کارت باید به خانه می رفتند.

بیگی نژاد تاکید کرد: در مجموع سهمیه مردم کم نشده و هرکسی که بیش از 150 لیتر در ماه مصرف کند می تواند با همین نرخ 3 هزار تومان پر کند.

وی همچنین جمع آوری شناسنامه در مناطق مرزی را رد کرد و گفت: باید شناسنامه در مرزها جمع آوری می شد که این اتفاق نیفتاد.

این نماینده مجلس با تکذیب شایعه افزایش سه برابری قیمت بنزین، گفت: ما هرگز از قیمت گذاری چندگانه کالاها از جمله بنزین سودی نبرده ایم و تاکنون برنامه ای در این زمینه ندیده ام.

وی در ادامه از عدم تدوین برنامه جامع دولت و وزارت نفت در این حوزه انتقاد کرد و گفت: باید طرح جامع تدوین شود، ابتدا ابعاد پرونده بررسی شود تا مردم نگران نباشند.

بیگی نژاد تاکید کرد: گلایه ما این است که این موضوع باید از قبل بررسی می شد. اگر در کنار بررسی کارشناسی تصمیم بگیرند، ممکن است عده ای مخالف باشند، اما اکثریت راضی خواهند بود، زیرا به هر حال همه ما قبول داریم که سرانه مصرف انرژی در دنیا بالاتر است و همه قبول داریم که مصرف حامل های انرژی در کشور باید سازماندهی شود و مردم وقتی ببینند که تصمیم درست است از آن استقبال خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید