دولت قصد هیچ تغییری در حوزه صنعت، معدن و تجارت ندارد / جمع آوری کارت بنزین رایگان در پمپ بنزین ها برای جلوگیری از قاچاق است.

دولت قصد هیچ تغییری در حوزه صنعت، معدن و تجارت ندارد / جمع آوری کارت بنزین رایگان در پمپ بنزین ها برای جلوگیری از قاچاق است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت قصد ندارد در حوزه صنعت، معدن و تجارت تغییری ایجاد کند، البته مجلس نیز ابزار قانونی خود را دارد.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با تبریک روز ارتش گفت: دلیرمردان جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر دلاورمردان نیروهای مسلح حافظ امنیت مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ما هستند. “

سخنگوی دولت ادامه داد: رئیس جمهور 9 سفر رمضانی و 2 سفر دیگر داشته است. موضوعات اصلی بحث، حوزه های اقتصادی و نخبگانی است. 2 مسابقه دیگر بین المللی و میدانی خواهد بود.

وی افزود: چهارمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم سفرها هفته آینده به استان خوزستان خواهد بود که با افتتاح پالایشگاه های پتروشیمی و برق همراه خواهد بود.

بهادری جهرمی بیان کرد: در چند روز اخیر اطلاعاتی در خصوص تسهیلات بانک ها و بدهکاران بانکی در سامانه بانک مرکزی منتشر شده که به شفافیت و جلوگیری از فساد کمک می کند.

وی بیان کرد: در سال 1401 در مجموع یک هزار و 774 میلیارد وجوه به دو هزار و 113 شرکت دانش بنیان پرداخت شده است.

سخنگوی دولت درباره تغییرات دولت گفت: قاعده کلی تغییر مدیران رویه ثابت دولت خواهد بود.

وی در خصوص تغییر در وزارت حراست گفت: وزارت حراست یکی از وزارتخانه های بزرگ است و نمی توان از یک قسمت آن برای ارزیابی استفاده کرد بلکه باید کل آن را ارزیابی کرد. در مورد وزارت حراست بیشتر بحث خودرو مطرح است که باید به قیمت گذاری، بازار و بازار ارز و … توجه شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: سال گذشته پس از 4 سال شاهد تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو بودیم.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت آقای فاطمی امین رشد ناخالص 1.5 درصدی در 9 ماهه سال 1401 بوده است که در بخش معدن نیز نرخ رشد قبل از این دولت 05- درصد بوده است که در دولت به 2 درصد رسیده است. آقای فاطمی امین. در حوزه صنعت نیز 2.4 رشد داریم. 10 درصد رشد سرمایه گذاری خارجی داریم

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت قصد ندارد در حوزه صنعت، معدن و تجارت تغییری ایجاد کند، البته مجلس نیز ابزار قانونی خود را دارد.

وی در خصوص صحبت های رئیس جمهور مبنی بر اختصاص 20 درصد تسهیلات مسکن خود، گفت: تا پایان سال گذشته در مجموع 700 میلیون و 110 هزار میلیارد تسهیلات مسکن پرداخت شده است.

بهادری جهرمی بیان کرد: در 3 مورد اختصاصی 370 هزار میلیارد ریال مسکن شهری، 110 هزار میلیارد ریال مسکن روستایی و 131 هزار میلیارد ریال ودیعه مسکن در قالب این تسهیلات پرداخت شد. اما در این موضوع ناکارآمدی نظام بانکی پذیرفته نیست و یکی از تصمیمات دولت در سال جاری اصلاح نظام بانکی با یکی از محورهای اصلی آن یعنی پرداخت تسهیلات خواهد بود.

وی در خصوص افزایش نرخ تورم و تصمیم دولت برای کاهش تورم گفت: قبلا هم گفته شد که تورم یک بیماری مزمن در اقتصاد ایران است و سال هاست که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنیم و نمی توان آن را کوتاه مدت درمان کرد. مسکن ها. بخشی از این ریشه ها اختلافاتی است که در مورد بودجه اتفاق می افتد. اصلاح ساختار بودجه یکی از برنامه های دولت بود.

بهادری جهرمی افزود: یکی از برنامه های دولت لایحه احیاء اصلاح قانون بودجه برای مغایرت های بودجه سال 1402 است که گلایه دیگر نظام بانکی است که باید در سال 1402 به طور جدی به آن رسیدگی می شد و ایراد دیگر اتکای بیش از حد کشور به نظام بانکی است. اقتصاد از سیاست خارجی، با اقدامات انجام شده برای خنثی سازی تحریم ها، برقراری روابط با همسایگان و تامین پالایشگاه های نفتی اضافی.

وی تاکید کرد: نگاه دولت اصلاح مشکلات ریشه ای و دیرینه است. سال گذشته شاهد کاهش 13 درصدی تورم نسبت به سال اول دولت بودیم و امسال قطعا دولت، مردم و فعالان اقتصادی در کنار هم خواهند بود.

سخنگوی دولت درباره اقدامات بنزینی دولت که گفته می شود کارت های بنزین رایگان را از پمپ بنزین ها حذف کرده است، گفت: به طور کلی سیاست های سوخت و انرژی دولت از یک سو مبتنی بر افزایش تولید و سیاست های غیر قیمتی است.

بهادری جهرمی افزود: یکی از سیاست های غیر قیمتی، جلوگیری از قاچاق سوخت است و جمع آوری کارت های بنزین رایگان در پمپ بنزین ها برای جلوگیری از قاچاق است. البته باید تاکید کنم که این کارت ها مدیریتی هستند و جمع آوری این کارت ها الزامی نیست اما بحث مدیریت در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید