فوری؛ شروع شارژ بنزین در کارت های بانکی / کارت برای سوخت رایگان جمع آوری می شود

فوری؛  شروع شارژ بنزین در کارت های بانکی / کارت برای سوخت رایگان جمع آوری می شود

رئیس کانون بازرگانان گفت: اکنون با توجه به افزایش مصرف در برخی نقاط مشکل و محدودیت داریم، هرچند در شهرهای بزرگ شرایط بهتر است، اما مردم در برخی شهرها و به ویژه استان های مرزی دچار مشکل هستند. داشتن مشکلات.”

همایون صالحی درباره استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت گفت: تمام تمهیدات و زیرساخت های لازم برای جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت اندیشیده شده است و فکر می کنیم همه چیز باید تلاش شود اما امیدواریم آزمایشی نشود. و خطا در هر صورت عملا مشخص است که این برنامه چه نقاط قوت و ضعفی دارد.

وی افزود: در حال حاضر تحویل سوخت با کارت بانکی از یک جایگاه در تهران و در جایگاه هایی که بنزین سوپر دارند آغاز و پس از سنجیدن همه جوانب و بررسی نقاط ضعف و قوت در سراسر کشور اجرا می شود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران گفت: برای پرکردن نیازی به استفاده همزمان از کارت سوخت و کارت بانکی نیست، بلکه برای دریافت سوخت تنها از کارت بانکی استفاده می شود و در نتیجه در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

وی گفت: تاکنون به جز سمتی که به عنوان خلبان انتخاب شد; مردم برای پر کردن کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند و دارندگان خودرویی که هنوز کارت دریافت نکرده اند و یا به هر دلیلی نیاز به کپی دارند باید نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

صالحی با بیان اینکه پس از اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی، کارت های سوخت و به ویژه کارت رایگان موجود در جایگاه ها به طور کامل جمع آوری می شود، گفت: با اجرای ملی استفاده از کارت بانکی برای شارژ، سهمیه ها از کارت بانکی دریافت می شود.

وی استفاده از کارت بانکی را اقدامی مثبت و مفید و راهکاری برای صرفه جویی در وقت و هزینه مردم در صورت فراهم شدن تمامی زیرساخت ها و تمهیدات عنوان کرد.

رئیس کانون بازرگانان در خصوص میزان مصرف بنزین در کشور گفت: اکنون مصرف افزایش یافته است بنابراین این نگرانی وجود دارد که با شروع تعطیلات تابستانی و افزایش سفرها مصرف به کجا خواهد رفت.

وی مصرف فعلی بنزین را روزانه 110 تا 115 میلیون لیتر و گاهی تا 120 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف در حال ایجاد ناهماهنگی است و باید راه های عرضه یا واردات وجود داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: بهتر است مسئولان به جای فشار به مردم برای تامین و صرفه جویی بنزین، وضعیت حمل و نقل را بهبود بخشند و خودروهای باکیفیت و با استاندارد مصرف جهانی تولید کنند. در نتیجه مصرف خود به خود کاهش می یابد و نیازی نیست مردم در صف بایستند و مدت زیادی منتظر بنزین باشند.

وی یادآور شد: اکنون با توجه به رشد مصرف در نقاطی مشکل و محدودیت داریم، هرچند در شهرهای بزرگ شرایط بهتر است، اما مردم در برخی شهرها و به ویژه استان های مرزی دچار مشکل هستند.

رئیس انجمن صنعتگران همچنین بر عرضه بنزین فوق العاده تاکید کرد: بنزین فوق العاده در برخی جایگاه ها موجود است و تحویل می شود اما در شهرستان ها بسیار کم و حتی صفر است. محدودیت ادامه دارد و به حالت عادی نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید