تغییر در روش سهمیه بندی بنزین؟/ جزئیات جدید جمع آوری کارت سوخت در جایگاه ها

تغییر در روش سهمیه بندی بنزین؟/ جزئیات جدید جمع آوری کارت سوخت در جایگاه ها

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: تغییری در توزیع و قیمت بنزین ایجاد نمی شود و هدف از جمع آوری کارت سوخت تنها مدیریت بهتر مصرف سوخت است.

طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر جمع آوری کارت سوخت در پمپ بنزین ها در رسانه ها منتشر شد که بسیاری آن را دلیل تغییر رژیم سهمیه بندی بنزین یا افزایش قیمت آن می دانند و تغییری در شرایط وجود ندارد. تغییر توزیع بنزین و تغییر سرعت و تنها مدیریت بهتر سوخت مشکل است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: زمانی که مردم از کارت جایگاه استفاده می‌کنند، داده‌ای برای داده‌های تحلیل مصرف وجود ندارد، اما وقتی کارت‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد از کارت‌های خود استفاده می‌کنند. مدیریت بهتر میشه

زیار افزود: اکنون 60 لیتر سهمیه بنزین در کارت های سوخت در ماه واریز می شود که با نرخ 1500 تومان مصرف می شود و امکان استفاده از بنزین 150 لیتری با نرخ 3000 تومان برای مردم وجود دارد. به همین دلیل کارت سوخت و سوخت مشکلی ندارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که همه کارت های سوخت جمع آوری نمی شود، اما تعداد آنها کاهش می یابد و کسانی که کارت خود را همراه ندارند یا فراموش کرده اند. ، امکان استفاده از کارت های سوخت موجود در پوزیشن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال فرهنگ سازی هستیم تا همه مردم از کارت سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم مصرف سوخت را در کشور بهتر مدیریت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: سیستم سوخت هوشمندی وجود دارد که قابلیت های مختلفی دارد و می تواند به ما در مدیریت مصرف کمک کند و داده هایی داریم که بر اساس آن هم در بحث قاچاق سوخت و هم برنامه ریزی تولید برنامه ریزی کنیم و در مدیریت مصرف به موفقیت برسیم.

وی در پایان از استفاده از کارت سوخت در دولت قبل انتقاد کرد و در این زمینه توضیح داد: پس از بسته شدن سامانه هوشمند سوخت در دولت قبل، بسیاری از داده های مربوط به مصرف سوخت از بین رفت، مردم از کارت های خود استفاده نکردند. به آن عادت کرده‌ایم و اکنون ما به فرهنگ استفاده از کارت‌های سوخت خود در جایگاه‌ها نیاز داریم تا بتوانیم آن داده‌ها را در سیستم داشته باشیم و تجزیه و تحلیل بهتری در زمینه تولید، مصرف و برنامه‌ریزی برای آینده انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید