سایه تاریکی در برخی معابر و خیابان های زاهدان/ روشنایی هوشمند شبکه روشنایی معابر راهکاری برای رفع قطعی برق است.


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908850

نورپردازی خیابان ها و کوچه ها یکی از عناصر مبلمان شهری است و جایگاه ویژه ای در معماری و شهرسازی دارد و در طراحی شهری اهمیت زیادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آشرامون، تاریک شدن خیابان ها و کوچه های شهر زاهدان به ویژه در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار، چهره شهر را در شب سردرگم کرده و تردد شهروندان در شب به ویژه عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده است.

کمبود روشنایی در خیابان های زاهدان منجر به تصادفات رانندگی، فراهم کردن بستر مناسب برای وقوع جرایم و تبدیل خیابان های امن شهر به محیط شهری بدون حفاظت و کاهش احساس امنیت شهروندان شده است که نه تنها چهره را می سازد. سیاهی و تاریکی شهر، بلکه بر تصویر و تصور شهر تأثیر می گذارد و شهروندان و گردشگران زاهدانی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

تاریکی خیابان ها و کوچه ها و نبود دید کافی در زاهدان دلیل گلایه تعداد زیادی از شهروندان است.

جمعی از شهروندان زاهدانی در مناطق مختلف با توجه ویژه مسئولان اداره برق به روشنایی مناطق مختلف شهر اعلام کردند که متاسفانه مدتی است برخی از مناطق این شهر تاریک شده است.

یکی از اهالی زاهدانی از نبود تیر چراغ برق و روشنایی گلایه کرد و گفت: در چند ماه گذشته خودرویی در حوالی منزل وی به دلیل نبود روشنایی به سرقت رفت.

وی افزود: مسئولان توزیع برق به مشکلات مردم رسیدگی کنند تا مشکل کمبود روشنایی در این نقطه از شهر هر چه سریعتر برطرف شود.

هوشمندسازی شبکه روشنایی معابر یکی از اقدامات مهم شرکت توزیع برق منطقه ای است

مجید رضوانی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در زمینه خاموشی روشنایی معابر تخریب و سرقت تجهیزات شبکه برق توسط نیروی برق است، گفت: تیم های عملیاتی شرکت توزیع برق به جای توسعه و ساخت شبکه جدید، بخشی از وقت خود را صرف تعمیر و بازسازی شبکه های سرقتی کنند.

وی افزود: بر اساس قانون، ساخت و اجرای شبکه روشنایی معابر شهری بر عهده سازمان شهرداری، سازمان راه و شهرسازی بر عهده مناطق روستایی و حوزه روستایی بر عهده هر منطقه است.

رضوانی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که هر ساله برای مدیریت مصرف برق در کشور اجرا می شود، بهینه سازی شبکه روشنایی معابر در زمان پیک مصرف در تابستان و گاهی پیک در زمستان است.

رئیس اداره روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه تصریح کرد: با توجه به پایان یافتن پیک تابستانی، کارکنان این شرکت در حال بازگرداندن این شبکه به حالت اولیه هستند.

رضوانی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی شبکه روشنایی معابر نیز به منظور استفاده بهینه از تجهیزات روشنایی معابر، کاهش زمان و هزینه مدیریت روشنایی و مدیریت هوشمند بار در شرایط پیک شبکه در شهر زاهدان آغاز شده است.

وی با اشاره به آسیب یا فرسودگی برخی از تیرهای برق در این شهرستان گفت: علاوه بر فرسودگی برخی از تجهیزات شبکه که در قالب طرح بهارستان در روستاهای سیستان و بلوچستان در حال تعمیر است. پرسنل برق از بازدیدهای میدانی راضی نبوده و افشای سوابق عمومی در این اداره اقدام می کند.

رضوانی افزود: تصادفات، سرقت ها و تخریب عمدی تجهیزات شبکه از نکات مهم در این اداره کل است و در مواردی که به رسانه ها گزارش می شود، علیرغم پیگرد قانونی، در سریع ترین زمان ممکن اصلاح و بهبود می یابد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای ساخت و نگهداری، تبدیل شبکه روشنایی زمینی به روشنایی هوایی از اقدامات این شرکت برای کاهش سرقت و پایداری شبکه روشنایی در این مناطق بود.

وی گفت: برنامه ریزی استفاده از تجهیزات شبکه روشنایی با راندمان بالاتر مانند لامپ های ال ای دی برای کاهش مصرف و بازده روشنایی بیش از سایر اقدامات این شرکت در شبکه روشنایی معابر شهری است.

رضوانی در پایان از شهروندان دعوت کرد تا از طریق سامانه مرکز حوادث برق استان با شماره گیری 121 یا اپلیکیشن برق در ثبت درخواست قطعی برق کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید