تاریکی برخی معابر در کوم

ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794827

طبق قانون در حوادثی که به دلیل کمبود روشنایی در معابر رخ می دهد، سازمان مربوطه ذینفع بوده و باید پاسخگوی دستگاه قضایی و پرداخت غرامت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، بیش از هشت ماه بود که چراغ های پل شهید مصطفی خمینی (نیروگاه)، پل ارتباطی اصلی و تردد ساکنان مناطق 2 و 6 شهرداری کوم به نام منطقه نیروگاه در تاریکی مطلق بود.

این تاریکی به خصوص در فصول سرد و بارندگی باعث کاهش دید رانندگان و افزایش خطر تصادف می شود.

این موضوع را دو ماه پیش با اداره برق قم در میان گذاشتیم. افتخار روابط عمومی اداره برق قم در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص علت این ماه گرفتگی گفت: کابل نیز در دسترس نیست.

وی گفت: البته با ساخت کابل هوایی موضوع در حال پیگیری است و انشاالله مشکل این پل و پل 9 روزه به سرعت برطرف می شود.

با وجود گذشت 8 ماه از تاریکی پل نیروگاه و 2 ماه از وعده اداره برق کومی مبنی بر ایجاد روشنایی برای این پل که تردد روزانه نیم میلیون کومی است.

طبق قانون در حوادثی که به دلیل کمبود روشنایی در معابر رخ می دهد، سازمان مربوطه ذینفع بوده و باید پاسخگوی دستگاه قضایی و پرداخت غرامت باشد.

کارشناسان پلیس در حوادثی که محل حادثه بدون روشنایی بوده و علت حادثه کمبود روشنایی باشد به سازمان کمک می کنند و سازمان باید پاسخگوی محاکم قضایی باشد و جبران خسارت کند.
از طرفی تاریکی و نور کم زمینه را برای جرم و جنایت ایجاد می کند و امنیت را کاهش می دهد تا جایی که اگر تاریکی محله ای در شهر محیطی نامطمئن ایجاد کند بنا به دستور افسر دادگاه شرکت برق مسئول است. تامین نور

مشکل تاریکی و کمبود نور در برخی از محله های کوم که اغلب در مناطق فقیرنشین کوم واقع شده اند، نارضایتی و انتقاد اهالی را در پی داشته و شهروندان می گویند تردد در این محله ها بعد از غروب خورشید امکان پذیر نیست، اما از سوی دیگر ، آمار سرقت افزایش یافته است.

گاهی به گفته شهروندان کوم محله چندین ماه در تاریکی است و شاید وجود محله و کوچه تمیز کمترین نیاز و حق شهروندی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید