موتورسیکلت بلای جوانی کوم است / ارابه مرگ هر روز در کوم می میرد / جوانان کوم بر ارابه مرگ سوار می شوند!

ساعت: 13:55
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778438

سالهاست که جوانان در موتور سیکلت کشته می شوند این ارابه مرگبار هر روز در کوم عنوان می شود. متأسفانه نحوه استفاده صحیح از موتورسیکلت از خانواده به جوانان آموزش داده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده،، اخبار تلخ جمعه 20 اکتبر در کوم منتشر شد. واژگونی موتورسیکلت در بلوار امام علی (ع) در منطقه پردیسان کوم جان سه جوان را خاتمه داد.

جلیل گودرزی فر معاون فنی و عملیات اورژانس 115 قم اعلام کرد: ساعت 16:24 روز جمعه 29 مهرماه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار امام علی (ع) منطقه پردیسان کوم سه کشته بر جای گذاشت.

وی ادامه داد: با اعلام خبر واژگونی موتورسیکلت بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که به دلیل شدت جراحات وارده و سه سرنشین جوان حدود 20 تا 25 ساله در دم جان باختند.

کمتر از 24 ساعت پس از این حادثه ، یک جوان در سانحه خونین موتورسیکلت و کامیون در بلوار کوم قم روز شنبه 22 نوامبر جان خود را از دست داد ، مسعود عبدی ، مسئول روابط عمومی مرکز پزشکی اورژانس و مدیریت حوادث در کوم کرد: ساعت 12 و 52 دقیقه یکم آبان ماه با گزارش تصادف جاده ای در بلوار خلیج فارس کوم، بلافاصله دو دستگاه آمبولانس برای نجات جان مجروحان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه شدت برخورد موتورسیکلت و کامیون با یکدیگر سه کشته و زخمی برجای گذاشت.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کوم گفت: متاسفانه علیرغم حضور به موقع نیروهای اورژانس شدت جراحات وارده منجر به فوت موتورسوار 20 ساله در محل حادثه شد. “

عبدی ادامه داد: دو مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات درمانی لازم با کمک کارشناسان فوریت های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی و حوادث کوم گفت: وضعیت یکی از مصدومان که به مرکز درمانی احیای قلبی ریوی منتقل شده بود وخیم گزارش شده است.

سالهاست که جوانان در موتور سیکلت کشته می شوند این ارابه مرگبار هر روز در کوم عنوان می شود. متأسفانه استفاده صحیح از موتورسیکلت به جوانان از خانواده آموزش داده نمی شود.

سیستم های رسانه ای مانند رادیو و تلویزیون و سایر رسانه های مجازی آنلاین و شبکه های اجتماعی بارها نسبت به رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران هشدار داده اند ، اما متأسفانه می بینیم که کمتر از 10 درصد سوارکاران شهر کوم از قوانین استفاده می کنند. مربوط به استفاده از کلاه ایمنی است. موتور سیکلت را رعایت کنید.

رانندگی با سرعت زیاد ، رانندگی در خط مقابل و پیاده رو ، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی ، ممنوعیت ورود و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران امری عادی شده است و دیدن این موارد غیرقانونی تا زمانی که قوانین رعایت شود ، تعجب آور نیست. به متعجب موتورسواران.

گاهی اوقات قوانین سختگیرانه برای موتورسیکلت منجر به اعتراض می شود که این وسیله قشر ضعیف جامعه است و نباید برای این قشر سختگیر اعمال شود، اما قشر ضعیف جامعه بهانه خوبی برای رعایت نکردن قوانینی است که جان خود و دیگران را به خطر می اندازد. پرت نکن.

ضعف دلیلی برای عبور از چراغ قرمز و حرکت در مسیر و پیاده رو اشتباه نیست، خانواده ها این کار را برای بهره وری انجام می دهند.

بیش از 360 هزار موتورسیکلت پلاک به کوم تردد می کنند و در آخرین آمار منتشر شده 51 درصد از تصادفات فوتی در کوم مربوط به موتورسواران است.

فرمانده پلیس راهور در استان کوم گفت: متأسفانه تعداد تصادفات در شهر کوم در شش سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: پس از موتورسواران ، 35 درصد تصادفات در کوم را عابران پیاده تشکیل می دهند.

رهور کوم ، فرمانده پلیس تاکید کرد: وقتی تصور می کنیم که بحث “فرهنگی” بهتر از بحث “قانون و مقررات” است ، می توانیم تعداد تصادفات را به “صفر” برسانیم.

صدفی گفت: متأسفانه سال گذشته 10 درصد موتورسواران در تصادفات دچار ضایعه نخاعی شدند و 71 درصد از مرگ موتورسواران ، به گفته پزشکان قانونی ، مصدومیت سر بود که قطعاً چنین مشکلاتی را ایجاد نمی کند. “.د.

سرگرد محمدرضا هاشمی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان کوم گفت: جهت “.

وی افزود: تصادفات بدی با سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی و تک چرخ رخ داده است که لازم است جوانان در این زمینه به نکات ایمنی توجه کنند.

هاشمی گفت: 72 درصد ضرباتی که به موتورسوار وارد می شود و باعث جراحت، قطع نخاع و مرگ به سر و صورت می شود، بنابراین راکبان کلاه خود را فراموش نکنند، کلاه ایمنی در تصادفات و حوادث به معنای حیات و نجات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید