ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از موتورسیکلت در تقاطع کوم/کوم در حال هوشمند شدن است


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878958

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اینکه باید کارگروهی در خصوص فرهنگ استفاده از موتورسیکلت تشکیل شود، گفت: موتورسیکلت در شهر ترافیک ایجاد نمی کند، بلکه باید تدابیر مناسب برای استفاده اندیشیده شود. از موتور سیکلت ها “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،، حسین شعبان زاده در میزگرد ضرورت فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه شخصی در بین خانواده ها در دفتر پایگاه خبری تحلیلی فردا پدرخوانده وی گفت: فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای موتورسیکلت زمان بر است و نیازمند برنامه ریزی جامع چند ساله و تلاش مضاعف برای رفع این مسائل است.
وی ادامه داد: امروز هیچکس توان خرید خودرو را ندارد و به همین دلیل از موتورسیکلت استفاده می شود. البته قیمت موتورسیکلت نسبت به قبل افزایش قابل توجهی داشته اما همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته که موتورسیکلت ها توقیف می شد افراد کمی اقدام به رهاسازی آن می کردند اما امروزه بسیاری از افراد با پرداخت جریمه و … موتورسیکلت خود را تعقیب می کنند.

استفاده صحیح از موتورسیکلت باید تضمین شود / موتورسیکلت ترافیک ایجاد نمی کند
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: در برنامه ریزی باید به گونه ای عمل کنیم که مردم برای عدم استفاده از موتورسیکلت تلاش کنند و موتورسیکلت باید استفاده شود زیرا این وسیله ترافیک ایجاد نمی کند بلکه باید تدابیری اتخاذ کرد. در نظر گرفته شده است که این ابزار برای استفاده خوب است.

وی افزود: استفاده از کلاه ایمنی، لباس های حفاظتی، حرکات غیرخطرناک و برخی موارد دیگر باید فرهنگ سازی شود. دستگاه ها نیز باید وارد این موارد شوند و فرهنگ سازی لازم را انجام دهند. در این راستا کارگروهی در شهرستان تشکیل شود.
شعبان زاده با اشاره به اینکه برخی برنامه های هشداردهنده نیاز به تکرار دارد، گفت: شهرداری در چند سال اخیر در افزایش ناوگان عمومی بسیار فعال بوده و اقدامات خوبی در این زمینه به ویژه افزایش اتوبوس در سطح شهر انجام شده است. “

خط کشی کل خط نانو شهر برای کاهش تصادفات
وی گفت: برای کاهش تصادفات معابر از نظر تردد و تجهیزات خط کشی در معرض دید قرار گرفت و اخیرا قراردادی منعقد شد که کل شهر به رنگ نانو خط کشی و رنگ آمیزی شود که در بحث تصادفات بسیار موثر است. . . خواهد بود.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم با اشاره به ایجاد تقاطع در سطح شهر گفت: ایجاد تقاطع در کاهش تصادفات بسیار موثر است زیرا سرعت را کاهش می دهد. البته دسترسی به خدمات آتش نشانی و اورژانس می تواند دشوار باشد، اما حداقل از نظر تصادفات.
وی افزود: استانداردسازی سرعت کاه مشکلی است که از سال گذشته در شهرستان شروع شده و چندین مدل در سطح شهر ایجاد شده است. این سرعت کاه باعث کاهش سرعت تمام وسایل نقلیه می شود.

همه ارگان ها و نهادها موظف به فرهنگ سازی هستند
شعبان زاده با اشاره به اینکه همه ارگان ها و نهادها وظیفه فرهنگ سازی دارند، گفت: صدا و سیما با ارائه آمار دقیق از تصادفات منجر به جرح و فوت می تواند موثر باشد.
وی ادامه داد: همه مردم و اقشار مختلف جامعه می توانند در کاهش تصادفات سهیم باشند و باید در این زمینه کمک کنند.

طراحی کلاه ایمنی و موتورسیکلت باید در نظر گرفته شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم با اشاره به کلاه ایمنی موتورسواران گفت: کلاه ایمنی به گونه ای طراحی شده است که در فصول گرم و سرد سال، راکبان از کلاه ایمنی استفاده می کنند که باید به این موضوع توجه شود. بنابراین، کلاه باید دید خوبی داشته باشد و سوارکار باید بتواند کناره ها را ببیند.
وی افزود: افتتاح معابر با توجه به اینکه برخی معابر مشکل دارند، رنگ آمیزی معابر با رنگ نانو از بلوار آیت الله بروجردی آغاز می شود که دو ماه به طول می انجامد.

تلاش برای هوشمندسازی تقاطع های شهری
شعبان زاده با اشاره به هوشمندسازی تقاطع گفت: در حال حاضر پاکسازی چهار تقاطع در سطح شهر در دستور کار است و هر تقاطع برای تجهیز به 12 تا 14 روز زمان نیاز دارد.
وی افزود: موضوع فرهنگ سازی که موضوع این میزگرد است باید به صورت همه جانبه مورد توجه قرار گیرد. از خانواده ها می خواهیم از خرید موتورسیکلت برای فرزندان خود خودداری کنند، کسانی که آموزش ندیده و هیجان زده نیستند فاجعه ایجاد می کنند. این افراد هم برای خود و هم برای عابران پیاده و وسایل نقلیه دیگر خطرناک هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید