ارابه های مرگ همچنان قربانی جاده های غفلت / جاده های کردستان می شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کیردتودی ، کارکنان به جای استفاده از بیل و حفاری برای بهبود و ایمن سازی جاده هایی که بوی مرگ می دهد ، سعی می کنند دیگران را با سرزنش شخص دیگری در این حوادث توجیه کنند.

فاجعه غم انگیز تصادفات جاده ای پایانی ندارد و مرگ بسیاری از مردم در جاده های پرپیچ و خم کردستان در این صحنه ها روندی رو به رشد دارد و مسئولان اگر زندگی مردم برای آنها مهم است باید هرچه سریعتر این مشکلات جاده ای را برطرف کنند. منطقه تلاش کنید

یکی از مهمترین عوامل تلفات در کشور حوادث رانندگی است. سازمان پزشکی قانونی کشور ، بر اساس گواهی فوت صادره در شش ماهه اول سال 1400 ، بیش از 6000 نفر را در تصادفات جاده ای در ایران کشته است.

یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر منطقه وجود زیرساخت های مناسب و دسترسی آسان است که استان کردستان به دلیل محرومیت از این امتیاز برخوردار نیست و هر ساله تعداد زیادی از شهروندان در این جاده ها جان خود را از دست می دهند. سال

کردستان استانی مرزی است که مرز سیرانبند بانه، مرز رسمی باشماق مریوان و 200 کیلومتر مرز زمینی با عراق نقش مهمی در صادرات، واردات و تجارت کشور دارد و راه ها و ایمنی آنها در تسهیل این امر مؤثر است.

34f8ec5b 2a95 45cf 9b6b ea0bedcfc623 خبر خاکستری

وعده ها هنوز عملی نشده است!

یکی از رانندگان جاده بیجارد – دیواندره در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: چهار سال است که هر روز در جاده بیجارد – دیواندره تردد می کنم و در این چهار سال شاهد بهره برداری از چهار خطه این جاده هستم. .

وی افزود: طبق آنچه هر روز می بینم در این چهار سال فقط پنج کیلومتر طی شده و بهره برداری نشده است.

این راننده کرد ادامه داد: اگر این پروژه به همین شکل ادامه پیدا کند ، شاید اگر 55 کیلومتر را به 5 تقسیم کنیم ، در مدت 11 سال به پایان می رسد.

وی از مقامات کرد شکایت کرد: “آیا فکر می کنید در این 11 سال چندین زندگی دیگر هموطنان ما گرفته خواهد شد ، چرا نماینده محترم بیجار در این مدت گزارشی ارائه نداد ، دلیل کندی عملکرد این چیست؟ پروژه؟ “

74b4739a e0a3 4589 9ead 8296fee1f903 خبر خاکستری

افزایش 8 درصدی تصادفات جاده ای در کردستان

فروردین امسال سرهنگ عیسی گوهری در گفتگو با خبرنگاران از کردستان از افزایش 70 درصدی تصادفات در نوروز امسال خبر داد و گفت: عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد و 29 درصد تصادفات ناشی از ناتوانی راننده در کنترل سرعت

وی با بیان اینکه محور سنندج-کامرون شلوغ ترین محور استان است ، افزود: بیشترین تعداد تصادفات جاده ای منجر به فوت و مجروحان مربوط به این محور است و رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با تأکید بر اینکه 44 درصد تصادفات رانندگی در استان به دلیل واژگونی وسیله نقلیه است ، دلیل آن را کوهستانی بودن منطقه و پیچ و خم بودن مسیرهای مواصلاتی استان کردستان عنوان کرد.

گوهری گفت: به طور کلی تعداد تصادفات جاده ای در سه ماهه نخست امسال افزایش یافته است که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

332 کیلومتر بزرگراه در استان کردستان وجود دارد

استان کردستان به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور عراق، ظرفیت های گردشگری استان و استقبال از مسافران متاسفانه از داشتن بزرگراه محروم است.

بر اساس استانداردهای راهسازی ، انواع مختلفی از جاده ها وجود دارد و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ، تنها 332 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد.

یکی از محورهای مهم تردد در استان کردستان که وظیفه هدایت تردد در استان های شمالی کشور به شهرستان های مرزی بانه، مریوان و مرز سیرابند را بر عهده دارد، مسیر بیجار – دیواندره است که در حال حاضر عملیات چهار خطه را طی می کند. و 3500 میلیارد تومان تکمیل کرده است.ریال نیاز به اعتبار دارد که نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات جاده ای دارد.

48916592 ed98 4a5f 8ba6 904a2c7a7586 خبر خاکستری

جاده های کردستان جولانگاه ون های فرسوده است

وانت یکی از خودروهای ناوگان خودروهای عمومی است که در استان کردستان به دلیل طی مسافت های طولانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه در تصادف اخیر عوامل زیادی دست به دست هم داده و جان بسیاری از هموطنان کردستانی را گرفت.

وقتی به ترمینال می روید با وانت های رنگ و رو رفته ای مواجه می شوید که هر کدام داستان خاص خود را دارند و پر از درد از جاده های پر پیچ و خم و نامناسب استان کردستان. مینی بوس ها ، اکثر آنها 30 سال به بالا ، با کابین های رنگارنگ و صندلی های فرسوده. رانندگی در این ون های فرسوده به معنای سیلی زدن به زندگی برای رسیدن به هدف است.

پای تک تک این رانندگان نشستیم، نبود تمکن مالی برای تعویض خودروهای فرسوده آنها دلیل اصلی استفاده از تجهیزات اسقاط بود.

یکی از آنها گفت: کمبود منابع مالی مشکل ماست ، مسئولان باید اقدامات ویژه ای در این زمینه انجام دهند تا بتوانیم وانت های فرسوده را جایگزین کنیم.

برخورد تریلر پژو با اتوبان سقز – بانه دو کشته برجای گذاشت

شب گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه پژو با یک دستگاه اسیدپاش در 30 کیلومتری محور سقز – بانه دو سرنشین پژو جان خود را از دست دادند.

و اما …….

رفع محرومیت و توسعه راه های بین شهری مستلزم برنامه ریزی و اعطای وام بلندمدت در سال های متوالی است. البته تخصیص بودجه به تنهایی کافی نیست و مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه های راهسازی استان و مسئولیت پیمانکاران نیز در این زمینه مورد نیاز است تا شاهد بهبود راه ها باشیم. در استان

دیدگاهتان را بنویسید