انتقاد تند رئیس پلیس راهور از خودروسازان: چرا ارابه های مرگ می سازید؟

انتقاد تند رئیس پلیس راهور از خودروسازان: چرا ارابه های مرگ می سازید؟

روز جدید رئیس پلیس راهور انتصامی با اشاره به باز نشدن ایربگ خودروها در حادثه بهبهان از خودروسازان انتقاد کرد و گفت: چرا ارابه های مرگ می سازید؟

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور در ششمین مرحله رزمایش تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: در حال حاضر 3 میلیون دستگاه خودرو در کشور داریم و متاسفانه 5 درصد از مرگ و میرها به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی مسافران است. و 25 درصد برای هر دو راننده و 2 درصد برای عابران پیاده.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به موضوع انضباط جاده ای اشاره کرد و گفت: بحث تصادفات و حوادث بسیار جدی است چرا که سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.

سردار هادیان فر گفت: امروز تعداد کشته شدگان از تاج به 3 نفر رسیده است اما تصادفات همیشه و همیشه خواهد بود. به ازای هر فوت از 2 تا 25 مجروح و معلول داریم. ما 1147 کشته داشتیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به حادثه بهبهان اشاره و تصریح کرد: در این حادثه بسیار دلخراش در بهبهان ایربگ خودرو باز نشد. چرا ارابه های مرگ می سازیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی شوند؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی کند؟ خودروسازان باید از طریق مراجع قضایی در جریان این حادثه قرار گیرند. درست است که رانندگان در حادثه بهبهان دقت نکردند، اما نقش سازمان های مربوطه چه بود؟

رئیس پلیس راهور گفت: 2100 کشته در ناوگان باری و مسافری داشته ایم که بیشترین قربانیان کامیون ها و کامیون ها بوده است، رانندگان کامیون و کامیون بهترین رانندگان هستند اما تصادفات زیادی را شاهد بوده ایم.

سردار هادیانفر توضیح داد: چرا رانندگان کامیون و کامیون در زمان خستگی و تردد در جاده فرعی رانندگی می کنند؟ در یکی از آخرین تصادفات، راننده کامیون از جاده فرعی استفاده کرد و در سنندج تصادف کرد.

وی افزود: اتوبوسرانی نیز پاسخگو هستند; رانندگی اتوبوس؛ مسافران باید کمربند ایمنی خود را ببندند. همچنین موتورسوارانی که 85 درصد از معیشت خود را از موتورسیکلت استفاده می کنند، باید قوانین را رعایت کنند و در بزرگراه ها مسیر اشتباهی را طی نکنند، زیرا در صورت بروز تصادف، مسئولیت تصادف بر عهده آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید