رئیس پلیس راهور: برای رئیس سازمان استاندارد متاسفم. من یک ژنرال مشهور نیستم

رئیس پلیس راهور: برای رئیس سازمان استاندارد متاسفم.  من یک ژنرال مشهور نیستم

روز جدید سردار کمال هادیان فر در پاسخ به انتقاد مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ژنرال های معروف اخیرا وارد برخی حوزه ها شده اند، تاکید کرد که من سردار معروفی نیستم و از عناوین پشیمان شدم. به آرامی

وی افزود: ما اصلاً در کشور سلبریتی نداریم. ما سربازیم و به سربازان روستا افتخار می کنیم. برای همین به آنها می گویم که چنین فردی را در ایران پیدا نمی کنند.

رئیس پلیس راهور در ادامه از کیفیت خودروهای بومی انتقاد کرد و گفت: همچنان برای کیفیت خودرو تلاش می کنیم زیرا این یک وظیفه الهی است و فردا باید در این دنیا پاسخگو باشیم. ضمن اینکه ارتقای کیفیت خودرو از الزامات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و از همه مهمتر جان مردم و امنیت مردم در خطر است.

سردار هادیان فر با طرح این سوال که وقتی در هر ساعت 2 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند، خودروساز می تواند بگوید نقشی ندارد؟ وی افزود: تصادفات هر روز اتفاق می افتد، اما این دلیل نمی شود که مردم هر روز جان خود را از دست بدهند. کجای دنیا در هر تصادف یک نفر می میرد؟ پراید در حال حاضر با هر جسم ثابت و متحرکی برخورد می کند و باعث تلفات یا مصدومیت می شود، بنابراین من از عنوان ارابه مرگ برای این خودرو استفاده کردم.

هادیان فر ادامه داد: ما نمی توانیم تحمل کنیم که خانواده هایمان هر روز در ماشین له شوند و بمیرند و سکوت کرده ایم.

رئیس پلیس راهور خطاب به فرماندار گفت: متأسفیم که رئیس سازمان استاندارد هنوز برای اندازه گیری آلیاژ باک خودرو نرفته است اما باید پاسخ دهد که چرا چهار خودرو در حادثه بهبهان آتش گرفتند؟ به ما بگویید که آنها در 10 سال گذشته چگونه وضعیت خودروها را زیر نظر گرفته اند.

وی گفت: کیفیت ایمنی خودرو نیاز به ارتقا دارد. این قطعی است. ما در هر ساعت 2 کشته داریم و این مشکل را نادیده نخواهیم گرفت. تصادف اجتناب ناپذیر است، اما اینکه یک نفر داخل ماشین آتش بگیرد و نتواند از اتو بیرون بیاید، به غیر از ماشین های غیراستاندارد ربطی ندارد.

سردار هادیان فر با حمایت مجدد از واردات خودرو ادامه داد: تاکید ما بر این است که باید بازار رقابتی وجود داشته باشد چرا که یکی از عوامل اصلی که باعث شد آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای در سال 85 از 25 هزار به 17 هزار برسد، با خیال راحت واردات خودرو آزاد شود. چون به محض اینکه واردات آزاد شد، خودروسازان جلو آمدند و رفتند و آپشن های جدیدی مثل ایربگ و … به خودروهایشان اضافه کردند!

رئیس پلیس راهور همچنین خواستار عذرخواهی رئیس سازمان استاندارد و خودروسازان از مردم شد و تاکید کرد: این افراد باید از فردا عذرخواهی کنند و کیفیت و ایمنی خودروها را ارتقا دهند.

دیدگاهتان را بنویسید