پاسخ پلیس راهور به معاونت کیفی خودرو ایران: گفتند باز نشدن ایربگ ها مصوب و مطابق با استاندارد است. کدام استاندارد؟

پاسخ پلیس راهور به معاونت کیفی خودرو ایران: گفتند باز نشدن ایربگ ها مصوب و مطابق با استاندارد است.  کدام استاندارد؟

روز جدید پلیس راهور ناجا در پاسخ به سخنان هودرو معاون کیفی وزارت کشور تاکید کرد: مسئولیت رضایت است. گام به گام مشتریان خود را جذب کنید.

پلیس راهور در پاسخی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد: در پی خبر معاون کیفیت خودرو ایران در خبر امروز مبنی بر باز نشدن ایربگ در تصادف جاده بهبهان – رامهرمز، پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعات زیر را ارائه کرد: .

پاسخ این است: به گفته کارشناسان فنی مهندسی پلیس راهور، خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای ابلاغی ایمنی، کیفیت و سلامت خودروها هستند و استفاده از قطعات غیراستاندارد توسط خودروسازان ممنوع است.

در بخشی از سخنان هودرو ایران گفت: باز شدن ایربگ به شرایط تعیین شده برای واحد کنترل الکترونیکی ایربگ از جمله سرعت و زاویه تصادف و نوع مانع در زمان حادثه بستگی دارد. در پاسخ به این اظهارات باید گفت ابتدا باید توضیح دهند سرعت خودروها در این تصادف چقدر بوده است؟ دوم اینکه زاویه تصادف و نوع برخورد را در این حادثه چگونه تعیین می کنند و از کجا و با چه فرمولی به این نتیجه رسیده اند؟

معاون کیفی هودرو ایران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که باز نشدن ایربگ ها قطعا تایید شده و مطابق با استاندارد است! هر چند باید پرسید این تاییدیه طبق کدام استاندارد کدام تست و تست تصادف است؟ آیا این اظهارات او برای فرار از مسئولیت در این حادثه نیست!؟ باید تصادف این خودروها را تست کنند و مدارک را به سازمان ملی استاندارد ارائه کنند و شفاف اعلام کنند تا صاحبان خودرو بدانند که سوار ارابه مرگ نیستند.

وی گفت: در تصادفات زنجیره ای که ضربه از عقب و جلو خودرو باشد، در صورتی که زمان برخورد از جلو زودتر از عقب اتفاق افتاده باشد، کیسه هوا باز می شود. باید از او پرسید پس کیسه هوای خودرو کی باید کار کند!؟ اگر می گویید ایربگ یکی از خودروها در این تصادف باز بوده است، انتظار می رود کیسه هوای خودروهای دیگر نیز باز باشد.

تقاضای پلیس برای ارتقای ایمنی خودرو در واقع خواسته مردم است و سازندگان چنین خودروهای بی کیفیتی باید به خواسته های برحق مردم احترام بگذارند و در عوض توجیه و طراحی کنند و هیچ مسئولیتی را برای جلب رضایت مشتریان خود و جلوگیری از این گونه حوادث نپذیرند. یک قدم بردار.

پلیس راهنمایی و رانندگی با حمایت از تولید داخلی اعلام می کند خودروسازان موظف به رعایت استانداردهای اطلاع رسانی در خصوص کیفیت و سلامت سرنشینان خودرو هستند.

لازم به ذکر است اظهارات معاونت دفاع کیفیت ایران خودرو خودروسازان را از تصادف رها نمی کند و تصادفات رانندگی به نقص فنی وسیله نقلیه نمی رسد و طبق تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی یا اگر بدتر شود قطعا پلیس این گونه پرونده ها را به قوه قضاییه ارسال می کند.

تصادف با 60 دستگاه خودرو در جاده بهبهان روز دوشنبه 20 دی ماه 5 کشته و 41 زخمی بر جای گذاشت. مجتبی استاد رحیمی معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه روز پنجشنبه (30 دی ماه) در جاده بهبهان – رامهرمز، رویکرد ایران خودرو در قبال تصادفات جاده ای را مشتری مداری توصیف و تصریح کرد: تحلیل اطلاعات موجود. قطعا با باز نشدن ایربگ تایید شده و مطابق با استاندارد است.

وی با بیان اینکه از 59 خودروی تصادف، 15 خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط تصادف و تصادف فعال و باز شد و 5 خودرو نیز مدل قدیمی بدون ایربگ بودند.

رحیمی با بیان اینکه ایران خودرو به تمامی تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است، تصریح کرد: بازکردن ایربگ جلوی راننده یا دانش آموز تحت شرایط تعیین شده برای واحد کنترل الکترونیکی ایربگ از جمله سرعت و زاویه تصادف و نوع و نوع حادثه. از یک مانع در زمان حادثه.

دیدگاهتان را بنویسید