حاشیه باز نشدن ایربگ در تصادف بهبهان

حاشیه ایربگ های باز نشده در حادثه بهبهان

روز جدید در پی سانحه رانندگی بهبهان – اهواز، کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز از دادستان خواست تا برای پیگرد خودروسازان داخلی و معتمدان استاندارد، جرم عمومی اعلام کند.

درخواست کمیسیون حقوق بشر از کانون وکلای دادگستری مرکز در پی اظهارات سردار سید کمال هادیان فر؛ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور گفت: ایربگ هیچ یک از خودروها در تصادف زنجیره ای بهبهان باز نشده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بیمارستان دانشگاه جندی شاپور اهواز، در تصادف زنجیره ای بیش از 50 دستگاه خودرو در جاده بهبهان – اهواز که بامداد دوشنبه 20 دی ماه رخ داد، پنج نفر از جمله یک نفر یک زن و چهار مرد کشته و 41 نفر دیگر زخمی شدند که پنج زن و 36 مرد مجروح شدند.

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در درخواست خود از دادستان تعقیب خودروسازان داخلی عنوان می کند: ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی، اقدام و عدم اقدام تولیدکنندگان از حیث علیت، غیرمستقیم و غیرمستقیم، نیازمند کارشناسی است. ، تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه و کیفری به لحاظ جنبه عمومی جرم یک مطالبه عمومی است، به گفته رئیس پلیس راهور کشور «ارابه مرگ» نباید در اختیار شهروندان قرار گیرد.

این کمیسیون از دادستان خواست با طرح شکایت کیفری از متخلفان خودروسازان و استانداردسازان، بررسی سریع کارشناسی و علنی شدن آن و اطلاع شهروندان از گزارش پیگیری و تحقیقات مقدماتی برای جلوگیری و اصلاح موثر رویه های قبلی.

بر اساس گزارش پلیس، در این حادثه جو پایدار در کمتر از 20 دقیقه به جوی ناپایدار تبدیل شد و مه غلیظی در جاده نشست، دو طرفه بوده و مشکلی در مسیر آن وجود ندارد. مسیر را با دقت و هیچ حادثه ای رخ نداد.

در مسیر برگشت تریلر با سرعت 60 تا 70 کیلومتر در ساعت وارد مه می شود و در یک نقطه به دلیل تراکم زیاد مه دید راننده محدود می شود و سعی می کند به سرعت توقف کند و بایستد. در جاده سرعت خود را کم کنید.اما خودروهای عقب به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی و توجه در جلو با تریلر برخورد کردند.

رئیس پلیس راهور می گوید: در حادثه بسیار دلخراش بهبهان، ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد، نظارت درستی انجام نشد و توسط وزارت صمت کنترل نشد.

در پی اظهارات رئیس پلیس راهور؛ قرارداد هرس؛ مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی گفت: در این خصوص ابتدا باید بررسی شود که ایربگ های جانبی سرنشینان قفل بوده یا خیر(!) و در صورت گزارش پلیس از مراجع قضایی پیگیری خواهند کرد. . .

دیدگاهتان را بنویسید