وزارت صنعت خودروسازان را به باز نکردن ایربگ متهم نکرد


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811349

مدیرکل خدمات صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وسایل نقلیه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل معمارباشی امروز (شنبه) در گفت وگویی افزود: بارها در رسانه ها توضیح داده شده که برای باز شدن ایربگ خودرو باید شتاب منفی خاصی به خودرو اعمال شود.

وی بیان کرد: بازخوانی نتایج ACU ایربگ ها نشان داد که در سایر خودروها به جز سمند سورن، کاهش سرعت و شرایط لازم برای باز شدن آن ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ ها ایجاد شده است. باز نیست

معمارباشی ادامه داد: همچنین در چندین مورد شاهد بودیم که خودروها در این حادثه به طور کامل له و یا به آتش کشیده شدند اما نتوانستیم از ACU اطلاعاتی در مورد این خودروها بگیریم.

وی یادآور شد: پس از این حادثه تصادف دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی کشور با برخورد هشت خودرو رخ داد که در آن ایربگ اکثر خودروها باز بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 3000 تعویض ایربگ خودرو در مراکز خدمات پس از فروش خودروسازان ثبت می شود و این یعنی مشکلی در سیستم داخلی ایربگ وجود ندارد، اما انتظار می رود در هر شرایطی ایربگ ها باز شوند. منطقی نیست

به گزارش ایرنا، 20 آذرماه امسال بر اثر تصادف زنجیره ای در محور بهبهان – رامهرمز در استان خوزستان بیش از 50 نفر مجروح و کشته شدند. آنچه در این حادثه تعجب همگان را برانگیخت باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی بود که بار دیگر لزوم نظارت دقیق تر بر کیفیت خودرو را یادآور شد. این مشکل انتقادات زیادی را برانگیخت و پیکان تیز انتقادها به سمت خودروسازان بزرگ کشور رفت.

این در حالی است که قطعه ردیابی این شرکت یکی از مقصران اصلی نقص فنی ایربگ ها محسوب می شود چرا که گفته می شود این شرکت با انحصار واردات قطعات حساس ای سی یو و ادعای داخلی سازی تخلفات زیادی انجام داده است.

ACU یکی از حساس ترین و در واقع استراتژیک ترین اجزای ایربگ است که به آن فرمان باز یا باز نشدن در هنگام تصادف را می دهد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید