پلیس راهور: مرگ همسر و فرزند حامد سلطانی به دلیل باز نکردن ایربگ خودرو!

پلیس راهور: مرگ همسر و فرزند حامد سلطانی به دلیل باز نکردن ایربگ خودرو!

روز جدید : معاون اجتماعی و فرهنگ راه پلیس راهور با اشاره به باز نشدن ایربگ خودروی حامد سلطانی در تصادفات اخیر این مجری تلویزیون، از مجرمیت کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی سازمان استاندارد خبر داد. و سازنده خودرو در این حادثه.

سحرگاه پنجشنبه 16 خرداد، حامد سلطانی; مجری برنامه تلویزیونی «هیولاها» در کیلومتر 70 محور حر و بیابانک به طبس به همراه خانواده و یک دستگاه خودروی ام وی ام دچار سانحه رانندگی شدند.

سلطانی در این حادثه تلخ؛ او همسر و پسر خردسالش را از دست داد و او و دختر هشت ساله اش مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ عینولا جهانی; معاون فرهنگی و نهضت پلیس راهور در خصوص علت وقوع این حادثه و مقصر دانستن خودروساز و استاندارد به تسنیم گفت: در این حادثه ابتدا خودروی آقای سلطانی از جاده خارج و سپس به جاده بازگشت. جاده، اما در نهایت به لاین مخالف (سمت چپ) رفت و خودرو در لاین مخالف واژگون شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه استان اصفهان علت کامل این واژگونی و خروج از جاده را سه مورد تایید ورود و ساخت خودروی بدون کیفیت، دوم، عدم رسیدگی و عدم رعایت آن عنوان کردند. با مقررات دولتی توسط شرکت یا کارخانه خودروسازی به دلیل باز نشدن کیسه هوای خودرو و سوم بی توجهی راننده خودرو به دلیل عدم توجه کافی به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی.

به گفته این افسر پلیس، سهم تقصیر مربوط به سازمان استاندارد و خودرو مربوطه تعیین و پروتکل حادثه مذکور به مرجع انتظامی – قضایی ارسال شد.

جهانی افزود: در هر صورت ممکن است تصادف در مواردی مانند موارد فوق اجتناب ناپذیر باشد، اما سوال اصلی این است که آیا واژگونی یا تصادف باید منجر به فوت یا مجروح شدن سرنشینان شود یا اینکه این موضوع در صورت وقوع وسیله نقلیه یعنی سالم است. «لازم بود و کافی بود، نتیجه این تصادف ناگوار جان باختن مسافران بود؟! قطعاً جواب منفی است.

معاون فرهنگی و نهضت وزیر راهور یادآور شد: اگر حداقل استانداردهای بین المللی در صنعت خودروسازی کشور وجود داشته باشد، قطعا ایمنی مسافران تامین می شود و اکثر قربانیان تصادفات جاده ای به جای فوت، مجروح می شوند. حوادث آسیب زا تبدیل به قربانی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید