رئیس پلیس راهور: ایربگ هیچ یک از خودروها در حادثه بهبهان باز نشد

رئیس پلیس راهور: ایربگ هیچ یک از خودروها در حادثه بهبهان باز نشد

روز جدید : سردار کمال هادیان فر با اشاره به اتفاقات اخیر توضیح داد: در این تصادف کیسه هوای بهبهان هیچ کدام از خودروها باز نبود، چرا وزارت صمت کنترل نمی کند چه خودرویی داریم؟ گفتیم خودروساز را به دادگاه معرفی کنیم و سهم تقصیر را مشخص کنیم. در تصادفات، کارشناسان 92 درصد عامل انسانی را مقصر می دانند، بنابراین رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور گفت: امروز 32 درصد فوتی ها مربوط به سرنشینان خودرو و 25 درصد فوتی ها مربوط به رانندگان است که عامل مرگ دیگران هستند.

سردار کمال هادیان فر فرمانده انتظامی راهور در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: ایثار و فداکاری است که به مردم داده شده و در خدمت مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز 32 درصد فوتی ها مربوط به سرنشینان خودرو است. همچنین 25 درصد از مرگ و میرها را رانندگانی تشکیل می دهند که باعث مرگ دیگران می شوند. همچنین 24 درصد فوتی ها را موتورسواران و 19 درصد را عابران پیاده تشکیل می دهند. “

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: انضباط در حرکت نشانه رشد شخصیتی جامعه است و مردم در توسعه و نظم پلیس را یاری می کنند. پلیس وظیفه حفظ نظم و انضباط و برخورد با متخلفان و مجرمان را بر اساس قانون بر عهده دارد. امیدواریم مردم در زمینه نظم به ما کمک کنند.

سردار هادیان فر با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ و میر در تصادفات است، گفت: این تاج مرهون تلاش دولت و مردم در روزهای اخیر بوده و تلفات ناشی از تاج به 20 نفر رسیده است اما تصادفات همیشه بوده است. بوده ما 35 تا 47 نفر داریم و گاهی اوقات تا 60 نفر در تصادفات در برخی روزها جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: در سال 98 شاهد کاهش تصادفات بودیم و در سال 99 شاخص موثری در کاهش تصادفات داشتیم و 61 هزار معلول و مجروح کمتر داشتیم اما در سال 1400 افزایش 12 درصدی ترافیک داشتیم، 4.9 میلیارد سفر داشتیم. در کشور 11147 کشته و 261000 مجروح و معلول داشتیم. این معضل مهمی است. دستگاه های مسئول فداکار هستند اما ابزار و تجهیزات کافی نیست. ما ناوگان را برای 6 دوره نوسازی کرده ایم آژانس های این حوزه و به ما کمک کنید هوشمند باشیم و از فناوری مدرن استفاده کنیم.

وی با اشاره به خسارات ناشی از تصادفات گفت: سالانه 28 هزار میلیارد شرکت بیمه در صورت وقوع حادثه خسارت پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر تصریح کرد: در این حادثه ایربگ بهبهان هیچ کدام از خودروها باز نشد، چرا وزارت صمت کنترل نمی کند چه خودرویی داریم؟ گفتیم خودروساز را به دادگاه معرفی کنیم و سهم تقصیر را مشخص کنیم. در تصادفات، کارشناسان 92 درصد عامل انسانی را مقصر می دانند، بنابراین رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور گفت: 2100 کشته در ناوگان باری و مسافری داشتیم که بیشترین تلفات برای کامیون ها و کامیون ها است، رانندگان کامیون بهترین رانندگان هستند اما شاهد تصادفات زیادی بوده ایم.

وی ادامه داد: در یکی از آخرین تصادفات راننده یک کامیون از جاده فرعی استفاده کرد و در سنندج تصادف کرد، قطعا شرکتی که شبانه این تانکر را جابجا کرده است را می بندیم و با عوامل آن برخورد می کنیم، شرکت های اتوبوسرانی هستند. همچنین مسئول کنترل اتوبوس هاست. مسافران باید کمربند ایمنی ببندند. تمامی بازماندگان حادثه اتوبوس نیز کمربند ایمنی بسته اند.

دیدگاهتان را بنویسید