بهانه عجیب خودروسازان برای باز نکردن ایربگ پلیس: به فکر مردم باشید

بهانه عجیب خودروسازان برای باز نکردن ایربگ پلیس: به فکر مردم باشید

روز جدید : دور اظهارات درباره حادثه بهبهان – رامهرمز ادامه دارد که در آخرین آن معاون اجتماعی و فرهنگی نهضت پلیس راهور پلیس راهور به سخنان دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر توجیه عدم افتتاح واکنش نشان داد. از کیسه هوای خودرو

دقیقا بامداد 20 دی ماه امسال رسانه ها خبر تصادف زنجیره ای در محور بهبهان – رامهرمز را منتشر کردند که از برخورد حدود 60 خودرو با یکدیگر و کشته شدن 5 نفر خبر دادند. اما دو روز بعد، در 22 دی، اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در مانور ارتقای توان عملیاتی و تحرک پلیس راهور، این تصادف را دوباره به تیتر خبرها رساند. سردار سید کمال هادیان فر با انتقاد شدید از کیفیت خودروهای داخلی گفت: در این حادثه هیچ خودرویی در ایربگ بهبهان باز نشد. چه نوع ماشینی داریم؟ چرا ارابه های مرگ می سازیم؟ دستگاه های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی شود؟

اما اظهارات کوتاه رئیس پلیس راهور واکنش های بسیاری را در پی داشت از جمله اظهارات مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد که گفت: استانداردها اساس کیفیت هستند و همه کیفیت نیستند. سیستم ارزیابی کیفیت خودرو مجموعه ای از عوامل و اجزا است. کفپوش باکیفیتی در نظر گرفته ایم اما عین آن رعایت نمی شود.

فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنعت و معدن یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امکان برخورد قانونی با باز نشدن ایربگ خودروهای تصادفی بهبهان وجود دارد، گفت: کیفیت و ایمنی خودروها یکی از تعهدات خودروسازان است. . امروز آنها به فناوری دسترسی دارند و متعهد به ارائه امکانات عالی هستند.»

بهانه عجیب انجمن خودروسازان برای باز نکردن کیسه هوا

در حالی که انتقادها نسبت به بی کیفیتی خودروهای داخلی ادامه داشت و واکنش های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشت، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره این حادثه اظهار داشت: اکثر خودروهای تصادف دارای ایربگ بودند، اما از عقب تصادف کردند. وی گفت: در مجموع آسیب نرسیدن به خودروهای ال 90 جلو منجر به عدم کارکرد کیسه هوا شده است و از 15 خودروی پراید، 11 خودرو به دلیل سال ساخت فاقد کیسه هوا بوده و به دلیل برخورد از عقب بوده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این حادثه از پشت دچار سانحه شدند و به همین دلیل ایربگ ها باز نبودند. البته طبق قوانین اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر باشد ایربگ آنها باز نمی شود. باید ذکر شود. «برخی از خودروهای تصادف پس از تصادف خاموش شدند و طبیعی است که ایربگ کار نمی کند.

پلیس راهور: به جای اظهارنظرهای غیرمنطقی، برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تلاش کنیم.

این اظهارات که به نظر می رسد بهانه ای برای باز نشدن ایربگ خودروها و بی کیفیتی آنها باشد، اما واکنش سرهنگ عینولا جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور پلیس راهور را در واکنش به این اظهارات برانگیخت. گفت: می‌پرسیدم چطور ممکن است در تصادف رانندگی همه خودروها از پشت آسیب ببینند و این دلیل بر باز نکردن ایربگ اعلام شود؟ خوب، خیلی منطقی است که وقتی یک ماشین از عقب آسیب می بیند، ماشین دیگری در جلو به آن برخورد می کند. “یعنی 60 ماشین با هم برخورد کردند و هیچکدام از ایربگ ها باز نشدند چون همگی از پشت آسیب دیده بودند؟”

جهانی ادامه می دهد: انتظار می رود به جای واکنش های غیر فنی و غیرمنطقی و به جای سردرگمی افکار عمومی با این گونه برخوردها، همه به فکر اصلاح و ارتقای عیوب ایمنی و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی باشیم تا ضمن انجام وظایف محوله. برای ایمنی بیشتر مردم آن را بگیرید.»

وی با تاکید بر اینکه پلیس خود را مدافع حقوق بشر می داند، افزود: اعلام می کنم. اول اینکه اکثر خودروهای این تصادف مدل بالا 1391 داشتند یعنی حتما باید ایربگ داشته باشند. ثانیاً شدت تصادفات، شهادت شاهدان و کارشناسان نشان از سرعت بالای خودروها در زمان تصادف دارد که برای هر بیننده ای حتی غیرمتخصص واضح است، بنابراین ایربگ باید باز شود. سرعت. “

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: نکته سوم همان اظهاراتی است که در مورد عقب خودروها مطرح شد. در تصادفات زنجیره ای خودروها پشت سر هم قرار می گیرند که به معنای آسیب موثر جلوی تمام خودروهای درگیر تصادف است و طبیعی است که ایربگ در هنگام برخورد با جلوی خودرو عمل کند و عجیب است. که دبیر انجمن خودروسازان از پشت به همه خودروها می زند. او صحبت کرد. خودرویی که در این تصادفات از پشت آسیب دیده بود، قبلاً با خودروی جلو برخورد کرده بود و ایربگ ها باید کار می کردند.

جهانی تصریح می‌کند: ایربگ‌ها فقط در این تصادفات کار نمی‌کردند یا انفجاری که در یکی از خودروها در این تصادف شاهد بودیم تنها معطوف به این تصادف زنجیره‌ای نبوده و بارها شاهد این نقص‌های فنی و ضعف ایمنی خودرو بوده‌ایم که نشان می‌دهد. ایمنی خودرو باید جدی گرفته شود.»

اظهارات درباره تصادف بهبهان – رامهرمز که به تصادف بهبهان نیز معروف است ادامه خواهد داشت و باید دید دو خودروساز بزرگ کشور تصمیم به ارتقای ایمنی خودرو خواهند داشت یا به همان پاشنه قبلی روی می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید