جزئیات برنامه 4 ساله وزیر صنعت برای خودروسازان/خودروسازان هفته آینده به کمیسیون صنعت مجلس ارائه می شود.

زمان: 19:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802811

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیاتی از برنامه چهار ساله وزیر صنعت برای «تولید خودرو» را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز صنایع و معادن و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای چهار سال آینده ارائه و تشریح شد.

وی افزود: این برنامه که طراحی و به افق 1404 ارائه شده است به محورهایی چون کیفیت خودرو، تعداد خودروهای تولیدی و نحوه توزیع آن می پردازد. به عنوان مثال، در حوزه گردش خودرو برای سال 1401، هدف آن تولید 1.5 میلیون دستگاه خودرو است. 1404 به 3 میلیون واحد در سال افزایش می یابد.

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در حوزه کیفی به عنوان مثال از 8.5 درصد میانگین مصرف سوخت در حال حاضر به 6.8 درصد میانگین مصرف در سال 1404 و صادرات محور خودرو و پس از فروش رسیده است. سرویس “برخی موضوعات ارائه شده است.

سیاهکلی تصریح کرد: در این برنامه چیزی درباره قیمت خودرو و فرمول آن وجود ندارد، بنابراین مقرر شد این قسمت از برنامه به کمیسیون ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه طرح از سوی وزیر و نقطه نظرات اعضای کمیسیون مقرر شد هفته آینده اعضای کمیته صنعت و معدن بررسی و جزئیات این طرح را بررسی و در هفته آینده بررسی کنند. در جلسه جدید با وزیر.

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: در همین حال و احتمالا شنبه هفته آینده این کمیسیون با خودروسازان و قطعه سازان جلسه خواهد داشت تا نظرات آنها را در خصوص این طرح بررسی کند.

سیاهکلی گفت: در مجموع نگاه ما این است که وزارت صنعت به عنوان یک نهاد سیاستگذار نباید برنامه عملیاتی ارائه کند، بلکه باید راهبردها و چارچوب ها را ارائه کند و برنامه عملیاتی توسط خودروسازان ارائه شود.

* وزیر صنعت به واردات 20 درصدی خودرو و سایر کالاها معتقد است

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین درباره موضوع واردات خودرو و جایگاه آن در برنامه ارائه شده توسط وزیر گفت: در حوزه خودرو اما برای همه کالاهای تولیدی که حتی به اندازه کافی تولید می شود. درصد کشور از نیازهای بازار واردات باید انجام شود تا هم رقابت و هم کیفیت تضمین شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید