بررسی مشکلات صنعت خودرو در کمیسیون اصل 90/ خودروسازان موظف به ارائه طرح تحول شدند.


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839862

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جلسه این کمیته با نمایندگان صنعت خودرو گفت: این جلسه در خصوص وضعیت صنعت خودرو در کشور و شکایاتی که در این زمینه مطرح شده بود، برگزار شد. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 با نمایندگان صنعت خودرو گفت: این جلسه در خصوص وضعیت خودروسازی کشور و شکایات وارده در این زمینه بود. ایران خودرو، سایپا، پیشرو دیزل آسیا، گروه صنعتی چکاد، مهندسین مشاور صنایع خودروسازی و عظیم خودرو.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس گفت: از برنامه و این که باید در کشور باشد باید در کنار خودروسازان بزرگ دنبال شود، یکی از پیشنهادات این بود که خودروسازان اقدام به اخذ مجوز کنند. میزان خودکفایی در صنعت خودروسازی
وی ادامه داد: در این جلسه معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره ایده کنسرسیوم گفت که مورد توجه دولت نیز هست و اگر معماری و پلت فرم خوب باشد این ایده می تواند در صنعت خودروسازی. در این جلسه درباره همکاری شرکت‌های کوچک برای ایجاد ارزش افزوده که نیازمندی‌های آنها مدل‌های ساختاری، مالی، فنی و تجاری است، بحث و تبادل نظر شد و دولت باید در اجرای ایده کنسرسیوم کمک کند. لذا مقرر شد جلساتی در این خصوص در دولت تشکیل و گزارش آن به کمیسیون اصل 90 ارائه شود.

این نماینده مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان مجلس به دولت پیشنهاد کردند که به رفع موانع و مشکلات کنسرسیوم کمک کند و اقدامات لازم را برای تشکیل کنسرسیوم قانونی و شناسایی به موقع کنسرسیوم انجام دهد و با جمع بندی مجلس و دولت مشکلات حل شود. .

هزریان تاکید کرد: تحول صنعت خودرو باید در مسیر درستی باشد و هدف آن تحول، مبارزه با فساد و رانت است تا در این راه آهن به نقطه مطلوب برسیم. این جلسه از سوی کمیسیون به عنوان فتح بابی برای طرح مسائل خودرو در نظر گرفته شد و جلسات بعدی با بحث های دقیق و فنی تری دنبال می شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی گفت: با توجه به اظهارات مدیران ایران خودرو و سایپا در این جلسه، آنچه که فهمیده شد این بود که دو خودروساز توسعه را آغاز کرده اند و مقرر شد برنامه های خود را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کنند تا کارشناسان کمیسیون بتوانند در این زمینه اقدام کنند. طرح ها و ایده های آنها را ارزیابی کنید.

این نماینده مجلس گفت: از نظر کمیته، طرح تشکیل کنسرسیومی که توسط گروهی از شرکت های کوچک ارائه شده در مسیر درستی قرار دارد که می تواند بخشی از بار مشکلات تولید خودرو را به دوش بکشد و با توجه به اینکه پیشنهاد شد. اینکه قصد دارند خودروی ملی تولید کنند، «طرح کنسرسیوم باید به وزارتخانه و دولت ارائه شود و برگزیدگان نهایی جمع بندی شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: تشکیل کنسرسیوم شامل چهار ساختار بود که باید الزامات و نیازهای دقیق طرح را در جلسه بعدی کمیسیون ارائه می کرد و نتیجه نهایی را به معاون اول رئیس جمهور ارائه می کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید