شفافیت اولین اصل برای ورود خودرو به بورس / حمایت کمیسیون اقتصادی از عرضه خودرو در بورس


ساعت: 08:43
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1919916

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با تاکید بر حمایت کمیسیون اقتصادی از عرضه خودرو در بورس گفت: شفافیت اولین اصل ورود به بورس است و بورس می تواند دلالان را از بورس خارج کند. بازار خودرو


غلامرضا مرحبا عضو کمیته اقتصادی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص ورود خودروها به بورس کالا اظهار داشت: از نظر اقتصادی عرضه به قید قرعه مفهومی ندارد و دیر یا زود باید این روند به طور کامل حذف شود و امکان عرضه خودرو به طور کلی فراهم شود. . مبادله کالا ارائه شود


شفافیت اولین اصل برای ورود به بورس است




او ادامه داد: مبادله کالا برای اینکه این فرآیند به درستی اجرا شود باید از شفافیت کامل برخوردار باشد و نوعی شفافیت ایجاد شود تا خودروسازان بتوانند محصولات خود را در فضایی منطقی و شفاف عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:
عرضه خودرو در بورس کالا برای مقابله با شکل‌گیری تقاضای کاذب و افزایش قیمت‌ها


وی افزود: امروز گام های خوبی در این راستا برداشته شده و بستر خوب و شایسته ای برای تحویل خودرو ایجاد شده است. مبادله کالا تهیه شده است؛ اما شرط موفقیت این فرآیند عملیاتی این است که حمایت همه نهادها با سازمان بورس باشد تا این موضوع به نتیجه خوبی برسد.


وی با تاکید بر حمایت مجلس از فعالیت بازار سرمایه گفت: مبادله کالا یکی از مهم ترین بازارها و تامین مالی و بخش های مختلف اقتصاد کشور است. کمیسیون اقتصادی مجلس همیشه از مبادله کالا حمایت می شود و ما نگرانی های زیادی داریم که برای دستیابی به این شفافیت و اثربخشی آن باید حل شود.


بورس کالا می تواند بازار خودرو را از بین ببرد




این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بورس کالا به دلیل تعریف و شفافیتی که دارد می تواند دلالان را در بازار خودرو حذف کند. این ظرفیت در مبادله کالا برای تحویل تمامی محصولات شرکت های خودروسازی ما وجود دارد و خودروسازان نیز باید از این روند تحویل استقبال کنند.


وی در نهایت گفت: در مورد موضوع عرضه خودرو در بورس اوراق بهادار، یک طرف قضیه وزارت حراست و طرف دیگر وزارت اقتصاد است و تعامل این دو وزارتخانه می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید