کمیسیون اصل 90 وارد فاجعه کلانشهر شد/ درخواست کمیسیون در فهرست ساختمان های خطرناک تهران


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843038

شجاعی گفت: در تصادف پایتخت کوتاهی هایی وجود دارد که چنین فاجعه ای را به بار آورده است که به همین دلیل کمیسیون اصل 90 وارد این حادثه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام حسن شجاعی در حاشیه بررسی مشکلات آب در بین خبرنگاران استان زنجان، با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 در مواردی وارد می شود که از عملکرد دستگاه ها شکایت شده است، گفت: این اتفاق در گذشته نیز افتاده است.

وی با بیان اینکه ورود کمیسیون اصل 90 از دو جهت فاجعه خواهد بود، افزود: در این زمینه کمیسیون تخصصی عمران مجلس در حال بررسی است و پس از گزارش کمیته عمران تجدیدنظرخواهی خواهد شد. بر اساس ماده 90 به کمیسیون ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: از سوی دیگر مشخص است که در سایر موضوعات و مصادیق نیز همین خلأ وجود دارد. از این رو از سایر دستگاه ها از جمله وزارت کشور، راه و شهرسازی و کمیسیون اصل 90 پیشگیری از وقوع چنین فجایعی می خواهیم که با بررسی دقیق و کارشناسی، خلأها و خلأها را جبران و از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. .

وی در خصوص ساختمان های خطرناک در استانی مانند تهران گفت: نامه ای به شهرداری تهران تنظیم شده است که لیست تمام ساختمان های خطرناک را در اختیار ما قرار دهد و طرح ایمن سازی ماده 90 کمیسیون را اعلام کند، حتماً ما هم به این موضوع پی خواهیم گرفت. “

وی در خصوص ارتقای یارانه ها نیز با بیان اینکه اصل طرح این است که یارانه ها به نقطه هدف ثابت شود و به دست مردم برسد، گفت: 90 مورد در کمیسیون وجود دارد که نشان می دهد متاسفانه مشکلات جدی در ارز کشور وجود داشت. مدیریت افراد آسیب دیده و آسیب دیده

حجت الاسلام شجاعی گفت: به نظر ما اصل اصلاح اقتصادی لازم است و دو اتفاق باید بیفتد. اول اینکه قیمت ها باید به درستی مدیریت شود و دوم حمایت موثر مردم.

وی بیان کرد: در حال حاضر حمایت ها خوب است، هرچند در برخی مسائل مانند بحث آرد صنعتی، کارهای بدی انجام شده و آسیب هایی به مردم وارد شده و این موضوع آسیب روحی و روانی به همراه داشته است، اما بعدا با آمدن رئیس جمهور ، اقدامات خوبی است، نکته مهم در حال حاضر این است که قیمت ها به خوبی مدیریت شود و جهش نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید