مراسم بزرگداشت قربانیان فاجعه کلانشهر آبادان در دهدشت برگزار شد/با عاملان فاجعه این کلانشهر باید برخورد شود + عکس


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842553

حجت‌الاسلام مصطفی پوربهشت با اشاره به اینکه ملت ایران در غم از دست دادن جمعی از هموطنان عزادار است، بر لزوم رسیدگی به عوامل این حادثه تأسف‌بار تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز مراسم یادبود جان باختگان حادثه ریزش کلانشهر آبادان در دهدشت برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی پوربهشت با اشاره به اینکه ملت ایران در غم از دست دادن جمعی از هموطنان عزادار است، بر لزوم رسیدگی به عوامل این حادثه ناگوار تاکید کرد و گفت: آنها اجر و اجر یک شهید را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عاملان این حادثه باید به مجازات قانونی برسند تا درسی برای دیگران باشد که با جان و مال مردم بازی نکنند. وی افزود: همه مردم ایران اسلامی فرزندان ولایت هستند و همه جامعه دینی در سوگ قربانیان این حادثه هستند.

پوربهشت با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه ریزش ساختمان کلانشهر به خانواده های داغدیده افزود: همه ما در این فاجعه شریک هستیم و برای خانواده های داغدار داغدار هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با دریافت این واقعیت که عده ای در فضای مجازی اشک تمساح می ریزند و به دنبال تشویش و آزار نظام هستند، گفت: باید بدانند که نه تنها عزادار جان باختگان و بازماندگان نیستند، بلکه تشویش جامعه نیز هستند. “

پوربهشت گفت: در این حادثه جامعه مذهبی و بسیجیان جان برکف هستند که با مردم آبادان برای یافتن اجساد تلاش می کنند.


c10dd761 e612 489b b386 8ab78a84b694 خبر خاکستری

سخنران مراسم با اشاره به اینکه وقتی مدیر از خدا نترسد نتیجه آن کلانشهر آبادان می شود، گفت: چرا کارکنان پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار نمی دهند؟ چرا باید چنین اتفاقاتی در کشور بیفتد و ده ها نفر کشته شوند تا ضدانقلاب با موج سواری خود در این شرایط حساس هزینه نظام را بپردازند؟


e3172969 1c0b 4090 8476 82d33ed39a55 خبر خاکستری

وی ضمن دعای شفای مجروحان این حادثه دلخراش بر تسریع در عملیات آواربرداری با رعایت ایرادات فنی و امداد و نجات احتمالی تاکید کرد: باید تفاوت مدیران مردمی و غیرمحبوب را بدانیم. این مردم بودند و در این حادثه تلخ وزرا و نمایندگان مجلس احساس مسئولیت کردند و در کنار مردم قرار گرفتند.


8d6935ad 4ba6 4493 96f1 d66a73588be3 خبر خاکستری

وی با قدردانی از رشادت ها و از خودگذشتگی مردم مقاوم آبادان در دوران دفاع مقدس گفت: نباید اجازه دهیم دشمن با ترفندهای روانی و رسانه ای و سوء استفاده از احساسات پاک مردم آبادان وحدت ملت ایران را خدشه دار کند. “


20893b8c 2fb4 4de5 a075 ee1537a7cc4e خبر خاکستری

سخنگوی این مراسم افزود: بیش از آنکه دشمنی آمریکا و گرانی و تورم به مردم ضربه بزند، بی توجهی مدیران به مردم آسیب می زند.

پوربهشت با تاکید بر اینکه آنچه در این حادثه از اهمیت ویژه و مطالبه عمومی برخوردار است، تعقیب قضایی و برخورد جدی با عاملان و عاملان این حادثه است، گفت: لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی انجام شود. در سراسر کشور انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید