مجید انصاری: ورود نظامیان به سیاست مشکلات عقلی و شرعی دارد/ سردار سلیمانی با جدیت به اصل عدم ورود نظامیان به عرصه سیاسی پایبند بود/ برخی از همکاران سردار سلیمانی راه او را فراموش کردند/ برخی فقط به خودی فکر می کنند و غیر خودی ها

مجید انصاری: ورود نظامیان به سیاست مشکلات عقلی و شرعی دارد/ سردار سلیمانی با جدیت به اصل عدم ورود نظامیان به عرصه سیاسی پایبند بود/ برخی از همکاران سردار سلیمانی راه او را فراموش کردند/ برخی فقط به خودی فکر می کنند و غیر خودی ها

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از انواع افراط گرایی گفت: شاهدیم که با آرامتر شدن فضای کشور، عده ای با رفتارهای نادرست و البته نادرست، بار دیگر کشور را به سوی چندپارگی و دوگانگی سوق می دهند. ادبیات نامناسب عده‌ای فکر می‌کنند که «کاملاً درست می‌گویند» و سعی می‌کنند جامعه را به دو گروه «داخلی و غیردرونی» و «انقلابی و غیرانقلابی» تقسیم کنند.

سایت دیده بان ایران نوشت: مراسم باشکوه تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از ماندگارترین تصاویر ثبت شده در تاریخ معاصر ایران است. حادثه ای که در روز تشییع سردار سلیمانی در تهران و سایر شهرهای کشور رخ داد از منظر جامعه شناسی سیاسی آنقدر مهم است که سال ها قابل تحلیل و بررسی است.

امروز نیز پس از گذشت سه سال از شهادت این شخصیت برجسته سیاسی-نظامی، بسیاری از کارشناسان و نخبگان مردمی معتقدند فضای ایجاد شده در دوران شهادت این سردار عالی رتبه را می توان احیا کرد. فضایی که چند روزی همه گروه ها و حتی عقاید کاملا متضاد سیاسی را گرد هم آورد و بی شک یکی از چارچوب های تاریخی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب ۵۷ را رقم زد.
تشییع پیکر شهید سلیمانی نماد وحدت ایران است

در همین رابطه مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: ارزش هایی که مردم در زندگی و وجود حاج قاسم سلیمانی دیدند باعث حضور حاج قاسم سلیمانی شد. همه طبقات، گروه ها، افکار سیاسی و حتی مذاهب جسد او را به روش های مختلف به خاک سپردند. بی شک مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در آن روزها به نمادی از همدلی و همبستگی در سراسر کشور تبدیل شد.

وی تاکید کرد: مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی ارزش های وجودی این شهید بزرگوار را گرامی داشتند چرا که سردار سلیمانی حامل و عامل ارزش های بسیار والایی بود.

این روحانی سیاسی با اشاره به زندگی شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی در طول زندگی خود فداکاری های زیادی برای ایران، اسلام و انقلاب و به طور کلی مردم کرد. نگاهی به زندگی این شهید نشان می دهد که او جان خود را وقف مردم کرد و بارها به شهادت رسید.

انصاری با یادآوری اخلاق حسنه شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی مردی افتاده و عموماً فردی بسیار زمینی بود. این شهید بزرگوار هیچ گاه مردی نبود که مدعی باشد، خودنمایی کند و به دنبال منافع شخصی باشد.

این عضو شورا با انتقاد از ورود برخی نظامیان به صحنه سیاسی، به درستی گفت: اگرچه لازمه ذاتی همه نیروهای مسلح است که به جناح های سیاسی و باندهای متعارف نپیوندند، اما برخی از نیروهای نظامی با این عقلانیت، دینی و مذهبی همخوانی ندارند. و الزامات قانونی

وی ادامه داد: سردار سلیمانی برای دور نگه داشتن نظامیان از سیاست جدی بود.
در نگاه شهید سلیمانی مردم از روی ظاهرشان قضاوت نمی شوند

این روحانی ـ سیاستمدار از حسن نگرشی شهید بزرگوار سلیمانی با جامعه تجلیل کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی نسبت به همه مردم برخوردی دلسوزانه و مهربان داشت. او حتی عشق خود را به افرادی که احتمالاً موازین مذهبی را رعایت نمی کردند ابراز می کرد. سردار سلیمانی به افرادی که از این قشر از جامعه در این کشور الگوبرداری نمی کنند، توجه کرد.

انصاری با یادآوری سخنان معروف شهید سلیمانی در مورد زنان و دختران گفت: سردار سلیمانی در سخنرانی معروف خود در مورد زنان و دختران به تفرقه هایی که برای مردم در جامعه ایجاد می شود اعتراض کرد. این شهید بزرگوار مخالف متلاشی شدن جامعه بود. شهید سلیمانی به همه زنان جامعه چه محجبه و چه بی حجاب نگاه مهربانانه داشت و جامعه خود را از منظر سیاسی نمی نگریست.

سردار سلیمانی یک دیپلمات آموزش دیده بود

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی در عرصه نظامی نیز فردی بسیار توانمند و شایسته بود. بینش راهبردی او در عرصه جنگ و حتی در امور بین الملل انکارناپذیر است. او حتی ممکن است یک “دیپلمات آموزش دیده” در نظر گرفته شود. مثلا یکی مثل محمدجواد ظریف معتقد بود که سردار سلیمانی در عرصه دیپلماسی یک شخصیت برجسته است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگر از گفتگوی خود با دیده بان ایران اظهار داشت: شهید سلیمانی حتی در وصیت نامه مهم خود بر «سرباز کشور» بودنش تاکید کرده است. او خود را فانی در اقیانوس جامعه و ملت می دانست.

مراسم وداع با سردار سلیمانی مانند ابر رحمت بود اما زودگذر

انصاری تصریح کرد: سوال اینجاست که آیا افکار ارزشمند سردار سلیمانی پس از شهادت در جامعه رواج پیدا می کند یا خیر؟ متأسفانه برخی همچنان بر طبل اختلاف، ابهام، کینه توزی و نفرت می کوبند. به نظر می رسد فضای تشییع پیکر شهید والامقام سلیمانی در سال 1397 مانند ابر رحمت زودگذری بود که برای مدتی دلسوزی برای کشور و حتی جریان های سیاسی ایجاد کرد.

این روحانی-سیاسی گفت: برخی از کسانی که لباس شهید سلیمانی را می پوشند و در نهادهای مهم حضور دارند انگار مکتب و راه شهید سلیمانی را فراموش کرده اند. امروز در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی موضوع مکتب سلیمانی از طریق رسانه ها و بیلبوردهای شهری بسیار به چشم می خورد اما در عمل برخی از مروجین ظاهری این تبلیغات اعتقادی به این مکتب گرانقدر ندارند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور به دیده بان ایران گفت: پس از حوادث اخیر بسیاری از مردم و گروه های سیاسی به این نتیجه رسیده اند که کشور نیازمند فضایی آرام و برادری و محبت است. مثل شروع یک انقلاب است.

برخی افراد فقط به درون نگری و درون گرایی فکر می کنند

انصاری با انتقاد شدید از انواع افراط و تفریط گفت: شاهدیم که با آرامتر شدن فضای کشور، عده ای با رفتارهای نادرست و البته ادبیات نامناسب، بار دیگر کشور را به سمت چندپارگی و دوگانگی سوق می دهند. عده‌ای فکر می‌کنند که «کاملاً درست می‌گویند» و سعی می‌کنند جامعه را به دو گروه «داخلی و غیردرونی» و «انقلابی و غیرانقلابی» تقسیم کنند.

این روحانی سیاسی در پایان گفت: اگر می خواهیم کشور چهره سعادت و آبادانی را ببیند باید انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید