دولت های غربی امروز در وین محاکمه می شوند/ گفتگوی امیر عبداللهیان با برخی همکاران

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806695

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت های غربی امروز در وین با یک آزمون روبرو هستند و توپ در زمین آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح تحولات اخیر سیاست خارجی پرداخت.

وی ابتدا گفت: ملت ایران بار دیگر پیروزی انقلابی را جشن می گیرند که پیروزی ایمان و اعتماد یک ملت بر رژیم مستبد تحت حمایت نیروهای بیگانه بود. در زمانی که جهان درگیر جنگ سرد و رقابت دو ابرقدرت بود، انقلاب اسلامی ما به عنوان مدل سوم و جدید حکومتی ظهور کرد. انقلاب ملت ایران در عرصه بین الملل ندای عقلانیت، استقلال و نفی دخالت و سلطه بیگانگان بود.

حاتب زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در کنار جهان مظلوم ایستاده است. ایران به یک بازیگر ضروری و کلیدی برای صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: نیروهای خارجی در این مسیر مشکلات زیادی را برای ملت ایران ایجاد کرده اند، از جنگ تحمیلی هشت ساله گرفته تا تروریسم اقتصادی و …. همه تلاش کردند تا نهضت مردمی ما را شکست دهند، اما اراده ملت ما قویتر از توطئه آنهاست و هست.

وی گفت: اکنون که 43 سال از انقلاب اسلامی می گذرد باید بر همگان روشن شود که مسیر ارعاب ملت ها شکست خورده است و همچنان جای تاسف است که برخی دولت ها از جمله آمریکا همچنان با این فشارها مواجه هستند. . “امروز در وین، این کشورها با چالشی روبرو هستند. توپ در زمین آنهاست.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان یاد و خاطره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

حاتب زاده به تشریح گفتگوهای تلفنی امیر عبداللهیان در هفته گذشته با برخی از همکارانش از جمله هند، ژاپن، استرالیا، عراق و دیگران پرداخت.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید