امیر عبداللهیان: آمریکا در عمل حسن نیت خود را از خود نشان خواهد داد/ توافقات در وین درباره برخی موضوعات

امیر عبداللهیان: آمریکا در عمل حسن نیت خود را از خود نشان خواهد داد/ توافقات در وین درباره برخی موضوعات

وزیر امور خارجه کشورمان ظهر شنبه در حاشیه مراسم تجدید با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طرف آمریکایی که باید در عمل حسن نیت نشان دهند. حسن نیت در عمل به این معناست که اتفاقی ملموس روی زمین در حال وقوع است.

امیر عبداللهیان ادامه داد: رفع برخی تحریم ها به معنای واقعی کلمه می تواند ترجمه حسن نیت آنها باشد. آمریکایی ها در مورد آن صحبت می کنند، اما باید بدانید که آنچه روی کاغذ اتفاق می افتد خوب است، اما کافی نیست.

وی گفت: اخیراً یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری گفته است که ما نمی توانیم تضمین کنیم که اگر دولت بعدی آمریکا به توافق برسد، برجام را اجرا کند. وی گفت: در بحث مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، یکی از موضوعات اصلی اخذ تضمین های لازم به ویژه از سوی غرب برای انجام تعهدات خود است، بنابراین آنچه ایران در زمینه تضمین ها دنبال می کند این است که جهت. ” ما به دنبال تضمین در حوزه های سیاسی، حقوقی و اقتصادی هستیم و این را می خواهیم. در برخی زمینه ها توافقاتی حاصل شده است و تیم مذاکره کننده ما به طور جدی به دنبال تضمین های ملموس از غرب برای اجرای تعهدات خود در مذاکرات وین است.

دیدگاهتان را بنویسید