روسیه در مذاکرات مبادله زندانیان آمریکا حسن نیت نشان نمی دهد


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912086

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تلاش های ایالات متحده برای تحقق آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در روسیه، مدعی شد که واشنگتن پیشنهاداتی را به مسکو ارائه کرده است، اما طرف روسی حسن نیت نشان نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تلاش آمریکا برای تحقق آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در روسیه، مدعی شد که واشنگتن پیشنهادهایی به مسکو ارائه کرده است، اما طرف روسی حسن نیت نشان نداده است.

ژان پیر استدلال کرد: اقدامات دولت روسیه با اظهارات عمومی آن کشور در تناقض است. آنها در چند ماه گذشته از مذاکرات جدی از طریق مجاری متعارف یا دیگر دیپلماتیک خودداری کرده اند.

او بدون ارائه جزئیات این مذاکرات، مدعی شد که واشنگتن “پیشنهاد مهمی” ارائه کرده است اما روسیه “همیشه از مذاکره با حسن نیت خودداری کرده است”. به گفته وی، آنها باید با حسن نیت مذاکره کنند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد که مسکو در پشت صحنه مذاکراتی با واشنگتن درباره تبادل احتمالی زندانیان داشته است. به گفته ریابکوف، یکی از زندانیان درگیر در این مبادله احتمالی ویکتور بات، تاجر روسی است که در سال 2012 به جرم قاچاق اسلحه به 25 سال زندان محکوم شد.

با این حال ریابکوف تاکید کرد که اگرچه “آمریکایی ها فعالیت هایی از خود نشان می دهند، اما مسکو و واشنگتن هنوز به نقطه مشترکی نرسیده اند.”

سی‌ان‌ان ماه گذشته گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در تلاش است تا بریتانی گرینر، بسکتبالیست حرفه‌ای زنان و پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی را که روسیه به ترتیب آنها را به قاچاق مواد مخدر و جاسوسی متهم کرده است، استرداد کند.

دیدگاهتان را بنویسید