عربستان سعودی: مبادله زندانیان روسیه و آمریکا با میانجیگری خود بن سلمان انجام شد

عربستان سعودی: مبادله زندانیان روسیه و آمریکا با میانجیگری خود بن سلمان انجام شد

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که ولیعهد کشورش شخصاً در تبادل اسرا بین آمریکا و روسیه میانجیگری کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد کشورش شخصاً برای آزادی “بریتانی گرینر” بازیکن لیگ بسکتبال زنان آمریکا واسطه شده است.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که ولیعهد کشورش شخصاً در تبادل اسرا بین آمریکا و روسیه میانجیگری کرده است.

به گزارش وب سایت روسیه الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد کشورش شخصاً برای آزادی «بریتانی گرینر» بازیکن لیگ بسکتبال زنان آمریکا واسطه شده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد مذاکراتی که منجر به آزادی گرینر شد مستقیماً با نمایندگان مسکو بوده و هیچ میانجیگری خارجی در مذاکرات با روسیه وجود نداشته است.

بن فرحان در واکنش به این بیانیه کاخ سفید و تکذیب میانجیگری خارجی گفت: وزارت خارجه عربستان از تلاش های شخصی بن سلمان و مداخله شخصی وی برای تسهیل آزادی آگاه است.

وی افزود: اما نمی توانم در مورد آنچه دیگران می گویند اظهار نظر کنم.

روز پنج‌شنبه، تبادل زندانیان پرمخاطب بین ایالات متحده و روسیه صورت گرفت و در این رابطه بریتنی گرینر، بازیکن لیگ بسکتبال زنان آمریکا، با میانجیگری عربستان سعودی و امارات متحده عربی، در ازای آزادی ویکتور بوت، زندانی روسی که به اتهام توطئه برای کشتن شهروندان آمریکایی و حمایت از تروریسم در ایالات متحده به سر می برد، به 25 سال زندان محکوم شد و آزاد شد.

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه تایید کرد که ویکتور بوت، شهروند این کشور، پس از انجام عملیات مبادله با بریتانی گرینر بسکتبالیست آمریکایی در فرودگاه ابوظبی به روسیه بازگشته است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره ویکتور بوت گفت که برای او آرزوی بهبودی سریع دارد.

ویکتور بوت در سال 2008 در تایلند به اتهام قاچاق غیرقانونی اسلحه دستگیر شد و سپس به ایالات متحده تحویل داده شد و در آنجا به 25 سال زندان محکوم شد.

گرینر همچنین در ماه فوریه در فرودگاه شرمتیوو مسکو به اتهام واردات غیرقانونی روغن شاهدانه به روسیه دستگیر شد و سپس به 9 سال زندان محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید