آمریکا باید در عمل حسن نیت خود را نشان دهد


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806175

وی گفت: ما از طریق واسطه هایی که این روزها پیام می دهند به کشورهای آمریکایی اعلام کرده ایم که باید کارهای خوب خود را در عمل نشان دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (امروز) در جمع خبرنگاران درباره لغو برخی محدودیت‌های تحریم‌های هسته‌ای که شب گذشته آمریکا اعلام کرد، گفت: ما از طریق میانجی‌هایی که این روزها گزارش می‌دهند به آمریکا اعلام کرده‌ایم که باید اقدام کنیم. . مهربانی خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: از نظر ما حسن نیت در واقع این است که اتفاقی ملموس در زمین رخ دهد. برداشتن برخی از تحریم ها به معنای واقعی کلمه می تواند ترجمه حسن نیتی باشد که آمریکایی ها از آن صحبت می کنند. آنچه روی کاغذ اتفاق می افتد خوب است، اما کافی نیست.

وی گفت: یکی از موضوعات کلیدی ما در مذاکرات وین برای رفع تحریم ها، کسب تضمین های لازم از کشورها به ویژه غرب در این مذاکرات است.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه در بحث ضمانت نامه هیأت جمهوری اسلامی ایران را آزار می دهد، ما در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی درخواست ضمانت کرده ایم و به بخش هایی رسیده است، اما هیئت مذاکره کننده ایرانی همچنان آن را می پذیرد. به طور جدی.” این کشور به دنبال تضمین های ملموس از غرب مبنی بر اینکه به تعهدات خود در توافقات وین عمل خواهد کرد، خواهد بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید