بحران اوکراین نشان می دهد که کشورهای غربی دوستان قابل اعتمادی نیستند / آمریکا منافع خود را بر هر پیمانی ترجیح می دهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل درباره جنگ روسیه و اوکراین به دیار آفتاب گفت: قبل از جنگ، آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو از اوکراین به عنوان مرکز آسیب به دولت روسیه استفاده می کردند. تلاش‌های ناتو برای الحاق اوکراین و انتقال سامانه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای به این کشور، کرملین و رهبران روسیه را نسبت به اقدامات ناتو در اوکراین حساس کرده است، زیرا ادامه این وضعیت می‌تواند منجر به ناامنی روسیه و تشدید تنش‌ها بین این کشور و غرب شود. همسایه

وی افزود: از این رو رئیس جمهور روسیه در آخرین تلاش های خود به زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هشدار داد. اما با توجه به بی اثر بودن چنین هشدارهایی، پوتین دستور حمله به اوکراین را صادر کرد. هدف نهایی روسیه کاهش تهدید اوکراین برای خود و جلوگیری از پیوستن همسایه غربی خود به ناتو است. واضح است که هدف پوتین باز کردن کشور نیست.

هانی زاده افزود: به نظر می رسد این درگیری تا مدتی ادامه داشته باشد و پس از آن دولت فعلی اوکراین تسلیم شود و انتخاباتی برگزار شود تا دولتی همسو با روسیه که بتواند با آن تعامل داشته باشد روی کار بیاید.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه گفت: این تصمیم و عدم مداخله نظامی غرب در بحران اوکراین نشان می دهد که آنها دوستان قابل اعتمادی نیستند. بنابراین، متحدان آمریکا باید درک کنند که در مواقع خطر، آمریکا هرگز مداخله نمی‌کند و منافع خود را بر هر اتحادی ترجیح می‌دهد.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد جنگ روسیه و اوکراین درس بزرگی برای متحدان آمریکا در جهان و منطقه باشد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: به طور کلی پیش بینی می شود در روزها یا هفته های آینده رئیس جمهور اوکراین مجبور به پذیرش شروط مطرح شده از سوی روسیه در خصوص تعهد اوکراین به عدم عضویت در ناتو شود. در غیر این صورت دولت فعلی اوکراین سرنگون می شود و دولتی مرتبط با روسیه در آن کشور تشکیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید