ترجیح جمهوری اسلامی حل بحران اوکراین از طریق مذاکره است


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814686

محمود عباس زاده گفت: ایران ترجیح می دهد موضوع اوکراین از طریق مذاکره حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، گفت: به نظر من حوادث اوکراین یک پدیده مهم سیاسی است و روابط جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: کارکرد و مأموریت اصلی ناتو در اطلس غربی (آمریکا) و اطلس شرقی (اروپا غربی) است، اما متاسفانه شاهد ظهور ناتو برای حرکت به سمت شرق هستیم، بنابراین در سال‌های اخیر برای محاصره روسیه قیام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: غربی ها چندین سال است که با ابزارهای مختلف از جمله جنگ، توطئه، تحریم، فشار، ایجاد داعش، حمله به سوریه، افغانستان و عراق سعی در محاصره جمهوری اسلامی ایران دارند. ، اما موفق نشدند.

عباس زاده تاکید کرد: اصولاً هر کشوری که بخواهد با هژمونی غربی مخالفت کند، غرب در حال اقدام فعال علیه آن است و به همین دلیل شاهد هستیم که در سال های اخیر با روسیه این اقدامات را انجام داده اند.

وی گفت: در سال های گذشته پیشنهاد اوکراین برای پیوستن به ناتو در همین راستا مطرح شد که به دلیل واکنش به موقع روسیه این پیشنهاد به تعویق افتاد. البته طبق منشور سازمان ملل، اقدام پیشگیرانه جزء حقوق ملت ها، دولت ها و دولت هاست.»

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش کشورمان به حوادث اوکراین و روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران ترجیح می دهد موضوع اوکراین از طریق مذاکره حل و فصل شود. چون بیشتر به کارکرد مذاکرات اعتقاد دارد.

عباس زاده افزود: موضوع دیگری که بسیار مهم است بحث حقوق بشر، حقوق بشر و مردم روسیه و اوکراین است. بنابراین با توجه به اهمیت حقوق اساسی و انسانی مردم، کشور ما معتقد است که مشکلات بدون جنگ قابل حل است.»

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به روی کار آمدن ناتو برای محاصره روسیه، می‌توان انتظار واکنش از سوی این کشور قدرتمند را داشت، هرچند رسانه‌های غربی و غربی مرتباً اخباری را تولید و بازنشر می‌کنند که آگاهی عمومی را برانگیخته می‌کند که روسیه به دنبال جنگ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: البته غرب و آمریکا از تکنیک اقدام پیشگیرانه استفاده می کنند و در موارد مربوط به خود مانند حمله به سوریه و افغانستان به اقدامات خود مشروعیت می بخشند، اما رفتار آنها متفاوت است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید