روز جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است/ لیبرال ها و تندروها به دنبال ترویج ایده تضاد جمهوری اسلامی با اسلام هستند.

وی با اشاره به حضور مردم در چهار مرحله انقلاب یعنی قیام، مبارزه، استقرار و تثبیت جمهوری اسلامی افزود:

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: به همین دلیل است که در انقلاب هیچ قدمی برداشته نشود، مگر اینکه نظر و صدای مردم مهم تلقی شود و مورد توجه قرار گیرد. انتخابات متعدد و متنوع، و تأکید رهبرانقلاب بر آن همواره یکی از مهمترین جلوه های اهمیت رأی و نظر مردمی در ساختار معرفتی نظام اسلامی بوده است.

محمدی گفت: انتخابات و بازگشت مردم به رای آنقدر مهم است که موضوعات مهمی مانند قانون اساسی مانند دوران مکتوب حرکت عمومی نظام و الگوی حکومتی آن یعنی جمهوری اسلامی به رای گذاشته شد. امام فرمودند: «این چیزی است که در تاریخ انقلاب های جهانی، اگر نگوییم منحصر به فرد است.

وی افزود: لازم به ذکر است که با توجه به جایگاه رهبری امام در بین مردم، در صورت تایید الگوی جمهوری اسلامی بدون مراجعه به آرای مردم، بدون شک مردم با ایشان همراهی می کردند، اما درایت تاریخی ایشان. «خلق حماسه 12 فروردین و ماندگاری او در تاریخ انقلاب تلخ شد و از این رو 12 فروردین از نظر بازگشت به آرای مردمی و الگوی رهبری امام از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسلام یک نظام سیاسی است که با حضور مردم محقق می شود

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) گفت: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها، رهبری است که در هر برهه ای از انقلاب تلاش می کند مردم را با خود جذب کند.

وی با اشاره به نوع انتخاب مردم در جمهوری اسلامی، اذعان داشت: جمهوری اسلامی تلفیقی از جمهوریت و اسلام است و مقایسه این دو می تواند الگوی یک نظام انقلابی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) با اشاره به ابعاد مختلف جمهوریت گفت: اسلام.

این استاد دانشگاه گفت: به عبارتی می توان گفت اسلام گرایی یک نظام سیاسی زمانی محقق می شود که به صدای مردم و اراده اجتماعی توجه شود، البته این اراده باید در جهت اسلام باشد. «بنابراین بازگشت به آرای مردمی از اصول اساسی اسلام است، نه اینکه جمهوریت و اسلام دو چیز متضاد هستند و بخواهند آنها را به هم نزدیک کنند.

محمدی ادامه داد: موضوع جمهوریت در بطن تربیت اسلامی است و بدون استناد به صدای مردم نمی توان به آرمان های اسلامی دست یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) فرمودند: جمهوریت یعنی مشارکت سیاسی مردم، حکومت و نظارت بر مردم باید بر اساس اسلام و آموزه های اسلامی باشد، یعنی حرکت و اراده مردم باید باشد. مبتنی بر تعالیم اسلامی باشد. امام خمینی اسلام آمریکایی را معرفی نکردند، اسلام ناب را معرفی کردند.

وی افزود: اسلامی که امام مطرح می کنند، مخالف تحجر و التقاط، ضد سلطه، با استکبار و مردم خواه و عدالت خواه است، زیرا برخی قصد دارند اسلام را به گونه ای وارد جامعه کنند که جمهوریت و اصول اولیه اسلام قابل استخراج نیست و اسلام به آداب و رسوم و احکام تقلیل می یابد، در حالی که اسلام در تشکیل و اداره حکومت با حمایت مردم نقش جدی و اساسی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) اذعان داشت: اما الگوی مستقلی است که بر اساس مبانی اجتهاد و نظام معرفتی امام خمینی (ره) استوار است.

مسئله جمهوری در اسلام است

محمد گفت: در واقع مسئله جمهوریت در اسلام است و اسلام جهت اراده مردم را تعیین می کند، بنابراین جهت گیری مردم بر اساس عهدنامه های عرفی و سایر امور تعیین نمی شود، بلکه بر اساس آن تعیین می شود. آموزه های اسلام ناب».

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به مخالفان نظریه جمهوری اسلامی گفت: مهمترین جریان های مخالف الگوی جمهوری اسلامی را می توان در سه جریان تشکیل داد. آنها از امور فردی می کاهند و به دین در جامعه حاکم نمی دهند.

محمدی ادامه داد: دسته دوم مخالفان طرح جمهوری اسلامی لیبرال ها هستند که معتقدند مسئله دموکراسی و استناد به آرای مردم تنها توسط تمدن جدید غرب ایجاد شده و ریشه و منشأ تاریخی به ویژه تاریخ دین ندارد. ; آنها تصور نمی کنند که دین می خواهد وارد عرصه های مختلف اجتماعی شود، بنابراین حتی اگر نخواهند درباره لغو دین به طور کلی صحبت کنند، حداقل آن را به امور فردی تقلیل می دهند، بدون اینکه دین در مسائل اجتماعی دخالت کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) افزود: گروه سوم مخالفان، متدینین و متدینین تندرو هستند. این گروه عموماً تشکیل حکومت بر اساس آرای مردم را نمی‌دانند، حتی اگر موافق تشکیل حکومت دینی باشند و ادعا کنند که دینشان حاکمیت و مشارکت در مسائل اجتماعی است، اما این ورود لزوماً از طریق رجوع نیست. صدای مردم هیچ قانونی برای ساختن و پرداختن ندارند.

محمدی اذعان داشت: همانطور که می بینیم این نظریه از بدو پیدایش در مقاطع مختلف مطرح شده است و در طول 40 سال گذشته این سه جریان با نظریه جمهوری اسلامی تفاوت هایی داشته اند به این معنا که من خمینی و ولی فقیه را دارم. رهبر.” آنها مذهبی را مطرح کردند که مخالفان به شدت با آن مخالفت کردند.

مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: این عقلانیت باید در دفاع از روز جمهوری اسلامی و بخشی از دیدگاه های جهاد تبیان مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری انجام شود. باید با جریان گروه‌های مخالف طرح جمهوری اسلامی به افکار عمومی و جلسات نخبگان و دانشگاهی پیوند خورد.

لیبرال ها و افراط گرایان به دنبال ترویج درگیری جمهوری خواهی با اسلام هستند

وی گفت: جریان های سکولار، لیبرال و افراطی همچنان در بخش هایی از جامعه به ویژه در میان نخبگان و هیئت حاکمه کشور وجود دارند و ایده های خود را مبنی بر جدایی دین از حکومت بدون الگوبرداری از افراد میدانی تئوریزه می کنند. دین محور است. برگرفتن جمهوریت از الگوی تمدن غرب و درگیری جمهوری با اسلام.

وی گفت: در 13 فروردین یک اتفاق منحصر به فرد، یک اختراع جدید و یک نظریه جدید در ساختار حکومت به جهانیان ارائه شد و همه متوجه شدند که الگوی حکومت لزوماً آن چیزی نیست که تمدن غربی ارائه می کند، بلکه ممکن است وجود داشته باشد. سایر مدل های حکومتی به افراد پیشنهاد دهید در آنها نقش واقعی دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) گفت: اگرچه در حکومت‌های دموکراتیک مبتنی بر تمدن غربی، موضوع دموکراسی پررنگ است، اما وقتی دقت می‌کنیم، می‌بینیم که مردم هیچ نقشی در حکومت و شرکت‌ها ندارند. شرکت‌ها و جریان‌ها: «آنها صهیونیست‌های بزرگی هستند که به شیوه‌های مختلف به ویژه از طریق جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی بر اراده مردم تأثیر می‌گذارند.

محمدی بیان کرد: ادامه راه انقلاب اسلامی در گرو پایبندی به جمهوریت و اسلام است، تجربه تاریخی انقلاب نشان می دهد که موفقیت ها در پرتو همین پایبندی بوده است و ناکامی ها ناشی از عدم پایبندی به هر دو یا یکی از آنهاست. آنها

مدرس دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) افزود: مثلاً اگر امروز دولت بخواهد در بحث‌های مختلف اقتصادی تغییر ایجاد کند، نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن آرای مردم قدمی بردارد، زیرا جمهوری اسلامی اقتضا می‌کند. آی تی.”

وی گفت: اگر امروز آسیب جدی در حوزه فرهنگ داریم بر این اساس است که تصمیمات فرهنگی ما گاهی تصمیماتی می گیرد که خواسته مردم را در نظر نمی گیرد و آنها را متحد می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: نهادهای مقننه مانند مجلس شورای اسلامی وقتی می خواهند قانونی را تصویب کنند باید پیوست اجتماعی یا کاربرد دموکراتیک آن مانند طرح حمایت را یک اقدام جدی، موثر، عقلانی و اسلامی بدانند. زیرا به اراده مردم توجهی ندارند یا حداقل در اولویت های ذهنی خود قرار ندارند و با حاشیه ها و شکست ها مواجه هستند.

وی در پایان گفت: برای تثبیت انقلاب اسلامی و کسب موفقیت های بیشتر در همه تصمیم گیری ها باید نظام جمهوری و اسلام را مد نظر قرار داد تا به نقش واقعی مردم دست یافت. بر نظام اسلامی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید